کد خبر: ۷۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 12 July 2016
بانكداري ايراني -مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد با حضور ۹۷/۳۸ درصد سهامداران در دانشگاه خاتم برگزار شد و صورت های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه، سال ۱۳۹۴به تصویب رسید.
  بانكداري ايراني -  مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد با حضور ۹۷/۳۸ درصد سهامداران در ساعت ۱۵ روز شنبه، ۱۹ تیر ماه، سال ۱۳۹۵ در دانشگاه خاتم برگزار شد و صورت های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه، سال ۱۳۹۴به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه پاسارگاد به ریاست آقای دکتر مجید قاسمی رئیس هیأت مدیره این شرکت برگزار شد؛ آقایان علی اکبر امین تفرشی و مجتبی کباری به عنوان ناظر و خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه ، وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و گزارش کاملی از فعالیت های شرکت در سال ۱۳۹۴ توسط آقای پیروز باستانی عضو هیأت مدیره و معاون مالی و اداری بیمه پاسارگاد به سمع و نظر سهامداران رسانده شد.

تصویب مبلغ ۵۱۰,۳۰۰ میلیون ریال سود قابل تقسیم، تعیین مؤسسه حسابرسی مختار و همکاران به عنوان بازرس اصلی و مؤسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود به عنوان بازرس علی البدل و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت از مصوبات مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد بود.

همچنین بر اساس عملکرد سال مالی ۱۳۹۴و صورت های مالی ارائه شده، عایدی هر سهم (EPS) 335/91 ریال تعیین شد و مبلغ ۲۵۰ ریال به صورت سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت. شرکت بیمه پاسارگاد در سال مالی۱۳۹۴ با صدور بیش از ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار فقره بیمه نامه و پذیرش ۳۳۰ فقره پیشنهاد قبولی اتکایی ، بیش از ۸,۵۸۲ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که این رقم نسبت به سال قبل ۲۰/۱ درصد افزایش را نشان می دهد. بدین ترتیب سهم بیمه پاسارگاد در بازار از حدود ۳/۴ درصد در سال ۱۳۹۳ به حدود ۳/۷ درصد در سال ۱۳۹۴ افزایش یافته است. همچنین میزان خسارت پرداختی این شرکت در سال ۱۳۹۴ بیش از ۳,۸۷۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار ۳۵/۸ درصد پرتفوي شرکت مربوط به بيمه‌ های اتومبيل، ۵۲/۹ درصد بیمه های اشخاص، ۲/۴ درصد بیمه آتش سوزي، ۰/۷ درصد بیمه باربري ، ۵/۱ درصد بیمه های مسئوليت و ۳/۲ درصد مربوط به بیمه های مهندسي، انرژی و سایر بیمه ها است. ضريب خسارت شركت نیز (بدون احتساب بیمه های عمر و تامین آتیه) در سال ۱۳۹۴ حدود ۷۲/۵ درصد بوده است. این در حالی است که به استناد سالنامه آماری سـال ۱۳۹۳ صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، ضریب خسارت بازار بیمه کشور در سال مذکور برای بیمه های غیرزندگی، معادل ۸۵ درصد بوده است.

تصویب صورت های مالی سال ۱۳۹۴ ، رشد۲۰ درصدی پرتفوی و ترکیب همگون آن ، ضریب خسارت مناسب ، مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمه­ای شرکت از طریق حضور در بازارهای جدید ، بررسی ریسک­های پیشنهادی و قبول آن­ها براساس اصول بیمه­گری و مدیریت ریسک ، بازنگری در قراردادهای اتکایی به منظور افزایش ظرفیت نگهداری از یک طرف و  رعایت صرفه و صلاح شرکت از طرف دیگر، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد شرکت به منظور پرداخت به موقع خسارت ها و بدهی ها ، خرید دارایی ها و تجهیزات مورد نیاز و انجام سرمایه گذاری در بخش های سودآور و درآمدساز، برگزاری بیش از ۰۰۰ر۱۱۹ نفر ساعت دوره­های آموزش عمومی و تخصصی برای همکاران و نمایندگان شرکت، انجام مرحله اول افزایش سرمایه و ثبت سرمایه به میزان۰۴۱/۲ر۲ میلیارد ریال، عملکرد بسیار شفاف بیمه پاسارگاد و رضایت سهامداران این شرکت را تأیید کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: