کد خبر: ۷۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 12 July 2016
بانكداري ايراني - شرکت بیمه‌گری تعاون، یکی از شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت، بیش از سرمایه خود حق بیمه صادر کرده و ریسک شرکت را افزایش داده وادامه این روند می تواند این شرکت را با بحران روبرو کند.
 بانكداري ايراني شرکت بیمه‌گری تعاون، یکی از شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت،  بیش از سرمایه خود  حق بیمه صادر کرده و  ریسک شرکت  را افزایش داده  وادامه این روند می تواند این شرکت را با بحران روبرو کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، شرکت بیمه تعاون در سال گذشته بیش از  84 میلیارد و 259میلیون تومان حق بیمه تولید کرده که بالغ بر 77 میلیارد و 726 میلیون تومان مطالبات از نمایندگان و بیمه گذاران دارد .این در حالی است که سرمایه بیمه تعاون 28 میلیارد  تومان است. و این جاست که  زنگ خطر به صدا در می آید.

بر اساس این گزارش، بزرگترین بدهکاران این شرکت را ایران خودرو با 6 میلیارد و 860 میلیون تومان بدهی و شرکت مهندسی وساخت تاسیسات دریایی با 49 میلیارد و 931میلیون تومان بدهی ریالی و البته 16.554.988 دلار بدهی ارزی و در نهایت بانک توسعه تعاون با یک میلیارد و 941 میلیون تومان بدهی در سال مالی گذشته تشکیل می دهند. شایان ذکر است که بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از سهام داران عمده بالغ بر 7 میلیارد تومان بدهی به این شرکت از سال گذشته دارد .

به گزارش بانکداری ایرانی ، بر این اساس شرکت 28 میلیارد تومانی تعاون چندین برابر سرمایه اش(2.7برابر) دارای طلب از بیمه گذاران خود است .

از سوی دیگر بیمه تعاون دارای بدهی یک میلیارد و 147 میلیون تومان به وزارت بهداشت و 4 میلیارد تومان هم به سازمان امور مالیاتی برای مالیات بر ارزش افزوده است.البته حساب های بازشرکت به اینجا ختم نمی شود و در مجموع بالغ بر 10 میلیارد تومان بدهی در وضعیتش قابل مشاهده است.

گفتنی است که سهامداران اصلی شرکت بیمه‌گری تعاون از  بانک توسعه تعاون، شرکت سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان(زیر مجموعه سهام عدالت)، اتحادیه مسکن فرهنگیان تشکیل  شده  است این شرکت دارای  28 میلیارد تومان سرمایه است که البته باید این سرمایه را طبق مصوبه هیات وزیران به رقم 250 میلیارد تومان برساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: