کد خبر: ۷۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 11 July 2016
آژانس اعتبارسنجی (S&P) هشدار داد پیری جمعیت عربستان میزان بدهی این کشور را افزایش می‌دهد.
آژانس اعتبارسنجی (S&P) هشدار داد پیری جمعیت عربستان میزان بدهی این کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال، در حالی که عربستان سعودی آماده فروش اوراق قرضه بین‌المللی می‌شود، رتبه اعتباری آن ممکن است تحت‌فشار عامل پیری جمعیت این کشور کاهش یابد.

آژانس اعتبارسنجی "استاندارد اند پورز" (S&P) هشدار داد پیری جمعیت عربستان بر وضع مالی مردم این کشور تأثیر منفی می‌گذارد و این روند میزان بدهی این کشور را افزایش می‌دهد و در نتیجه منجر به کاهش رتبه اعتباری آن خواهد شد.

بر این اساس، کاهش رتبه اعتباری عربستان موجب اعمال فشار بر اقتصاد این کشور می‌شود و جمعیت پیر عربستان قادر به ارتقای بخش‌های تولیدی و خدماتی برای بازپرداخت سود اوراق قرضه نخواهد بود. در صورتی که عربستان قادر به پرداخت سود اوراق قرضه نشود با کاهش رتبه اعتباری مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، مخارج وابسته به حقوق بازنشستگی و مراقبت‌های بهداشتی از جمعیت پیر عربستان می‌تواند تا سال 2050 حدود 14 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بکاهد و تفاوت نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد.

تحت طرح تحول ملی 2020، دولت عربستان سعودی در نظر دارد نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی را از 30 درصد به 7.7 درصد برساند و برای اجرای این طرح نیازمند تأمین کسری بودجه از طریق افزایش تولید داخلی است.

آژانس اعتبار سنجی اس اند پی پیش‌بینی می‌کند جمعیت عربستان سعودی تا سال 2050 از 32 میلیون نفر به 46 میلیون نفر برسد. این در حالی است که نرخ جمعیت پیر آن در این بازه زمانی از 3 درصد به 15 درصد افزایش می‌یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: