کد خبر: ۷۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 11 July 2016
درآستانه سفر رئیس جمهوری كشورمان به كرمانشاه جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری و توسعه استان كرمانشاه با حضور مدیران عامل ، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانك های دولتی و خصوصی كشور در بانك صنعت و معدن برگزار شد.
درآستانه سفر رئیس جمهوری كشورمان به كرمانشاه جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری و توسعه استان كرمانشاه با حضور مدیران عامل ، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانك های دولتی و خصوصی كشور در بانك صنعت و معدن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن در این جلسه افخمی حمایت از سرمایه گذاران طرح های صنعتی ، توسط بانك ها در استان كرمانشاه را عمل كردن به وظیفه ملی توصیف كرد و گفت: این كار در حقیقت كمك به تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب میشود كه همواره مورد تاكید مقام معظم رهبری بوده است.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه به معرفی طرح های این بانك در كرمانشاه پرداخته و بیان داشت: یكی از طرح های ما در استان ، ایران خودرو كرمانشاه است كه در فاز اول ظرفیت آن ١٥هزار دستگاه در سال بوده و در حال حاضر به ٣٠ هزار دستگاه افزایش یافته و در نهایت به ١٠٠هزار دستگاه با طراحی جدید خواهد رسید.

وی در ادامه از عاملیت بانك صنعت و معدن در اجرای طرح پتروشیمی ماهان با سرمایه گذاری بالغ بر یك میلیارد و ٦٠٠میلیون دلار در كرمانشاه خبر داد و گفت : طرح ٥٠ هزارتنی تولید لاستیك با سرمایه گذاری ١٣٠میلیون یورویی در كرمانشاه از طرح های این بانك در استان است كه در حال بررسی و گذراندن مراحل توجیهی است.

افخمی در این جلسه سه پدیده اجتماعی بیكاری، مهاجرت منفی و مشكل امنیت اجتماعی ناشی از نزدیكی به مرزهای كشور عراق را از مواردی بیان كرد كه موجب ضرورت توجه و جدیت بیشتر بانك ها در حمایت از سرمایه گذاران استان و بویژه بخش خصوصی میشود.
در بخش دیگر این نشست بانكی ، رحیمی معاون اقتصادی استاندار كرمانشاه به تشریح پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی استان پرداخت.

رحیمی ضمن اعلام این كه این استان بیش از ١٥ میلیون نفر جمعیت قابل دسترس دارد افزود : بیش از نیمی از ٦ میلیارد دلار صادرات كشورمان به عراق از طریق مرز كرمانشاه صورت میگیرد.
وی افزود: ما در این استان دو منطقه ویژه اقتصادی و ٢١ شهرك و ناحیه صنعتی داریم كه از آن میان سه شهرك فرامان، بیستون و زاگرس از معافیت مالیاتی برخوردارند.
رحیمی تصریح كرد: ما در استان محدودیت آب نداشته و تا ٣ میلیارد مترمكعب امكان تامین آب داریم كه اولین مولفه در حوزه صنعت است.

به گفته معاون اقتصادی استاندار كرمانشاه این استان سومین قطب اقتصادی پتروشیمی كشور محسوب میشود و علاوه بر آن سالانه ٩٠ هزار تن برداشت قیر طبیعی دارد كه از نظر كیفیت نسبت به قیر صنعتی از مزیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این جلسه مدیران بانك های كشور به بیان نحوه تسهیلات دهی خود به طرح های استان پرداخته و در پایان افخمی زمینه های همكاری بانك ها را در اجرای طرح های بزرگ تشریح كرد.

پتروشیمی آناهیتا به عاملیت بانك ملت، پتروشیمی ماهان به عاملیت بانك صنعت و معدن ، طرح احداث راه آهن ، توسعه فرودگاه كرمانشاه و توسعه ایران خودرو كرمانشاه از طرح هایی بود كه مدیرعامل بانك صنعت و معدن به عنوان زمینه همكاری مشترك بانك های كشور به آن اشاره كرد.


گفتنی است جلسه یاد شده به دنبال نشست شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری ، استاندار كرمانشاه و مدیران بانك ها و سازمان های سرمایه گذاری در نهاد ریاست جمهوری و در ارتباط با سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به این استان صورت گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: