کد خبر: ۷۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۵ - 04 July 2016
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در وزارت صنعت حقوق رویایی نداریم، گفت: قرار است ظرف دو روز آینده شورای حقوق و دستمزد، سقف حقوق ماهیانه مدیران دستگاه‌های دولتی را تعیین کند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فیاض در نشست خبری در خصوص حقوق و دستمزد مدیران و معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: در مورد حقوق‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت تابع دستورات دولت بوده و حسب تاکید وزیر صنعت، بلافاصله از دستگاه‌های نظارتی درخواست شد که حقوق و پاداش‌های معاونان و مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت را بررسی کنند که خوشبختانه در مجموعه وزارت صنعت، حقوق رویایی نداریم.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر افزود: حقوق و دستمزد در برخی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت محدود به قانون تجارت است که در آن سقف حقوق و مزایا مشخص شده اما در مورد کارکنان اداری نیز پرداختی‌ها تحت پوشش قانون خدمات کشوری صورت می‌گیرد و ما هیچ‌گونه حقوق رویایی نداریم.

وی تصریح کرد: وزیر صنعت معدن و تجارت دستور داده تا تکلیف افرادی که خارج از عرف حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند، مشخص شود که با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد هیچ یک از مدیران وزارت صنعت بالاتر از سقف‌های تعیین شده در مقررات دولتی دریافتی نداشته‌اند.

فیاض در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص برکناری معاونان و مدیرانی که علاوه بر پست دولتی خود در وزارت صنعت، در هیات مدیره سایر شرکت‌های صنعتی و معدنی مشغول به کار هستند؟ گفت: بر حسب تاکید وزیر صنعت معدن و تجارت، صبر نکردیم تا مجامع شرکت‌ها که از تیرماه به تدریج برگزار می‌شود، برپا شود بلکه در طول یک ماه اخیر بررسی‌های لازم را صورت دادیم تا احیانا افرادی که در دو یا سه پست همزمان دولتی مشغول به کار هستند، برکنار شده و تنها در یک پست مشغول باشند اما باید توجه داشت عمده عضویت برخی مدیران در هیات مدیره شرکت‌ها به دلیل ارتباط شغلی آنها است ولی از آنجا که قانونگذار این طور تصمیم گرفته، امید داریم تا قبل از برگزاری مجامع شرکت‌ها، قانون را رعایت کنیم و تکرار شغلی در هیچ یک از شرکت‌ها نداشته باشیم.

وی ادامه داد: قرار است ظرف دو روز آینده شورای حقوق و دستمزد بخشنامه اجرایی حقوق و دستمزد مدیران دستگاه‌های دولتی و سقف حقوقی آنها را تعیین کند، اگر چه من آن رقم را می دانم اما از طریق شورای حقوق و دستمزد این رقم اعلام خواهد شد ولی به هر حال حقوق مدیران وزارت صنعت زیر سقف اعلامی روزهای آینده شورای حقوق و دستمزد خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: