کد خبر: ۷۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۵ - 10 July 2016
بانكداري ايراني - با کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانک ، همواره این سوال مطرح است که نقدینگی موجود در بانک‌ها با کاهش نرخ سود سپرده به کدام سمت خواهد رفت.
 بانكداري ايراني  -  با کاهش نرخ سود سپرده  و تسهیلات بانک ، همواره این سوال مطرح است که نقدینگی موجود در بانک‌ها با کاهش نرخ سود سپرده به کدام سمت  خواهد رفت. 

در واقع  بازارهای غیرمولد عموما استعداد بیشتری برای جذب سریع  نقدینگی دارند کما اینکه در روز های اخیر با توجه به تحولات بین‌المللی ، تقاضا برای خرید سکه ، طلا و ارز  افزایش یافته است که نتیجه آن افزایش قیمت بود. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، بازارهای مولد متاسفانه کمی دیر هدف سرمایه گذاری این نقدینگی‌های سرگردان قرار می گیرند. بخشهای تولیدی و خدماتی که نقش زیادی در تولید ناخالص ملی دارند با تدابیری می توانند از کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بهره ببرند . 

صنعت بیمه در ایران ،  صنعتی بزرگ و پویایی است که از هر گونه تحولات اقتصادی در کشور تاثیر می پذیرد . این صنعت از دو سو با کاهش نرخ سود سپرده بانکی درگیر است.

 ابتدا اینکه بیمه گران برای اینکه بتوانند از وجوه نقد جمع آوری شده بهترین استفاده را ببرند و همچنین برای به دست آوردن بخش اندوخته ریاضی با سودهای  پرداختی ، وجود خود را در بانکها سرمایه گذاری کنند،  بنابراین برای بیمه‌گران این بخش تاثیر کاهنده دارد و بیمه‌گران یا باید جایگزینی انتخاب کنند تا به همان میزان بهره داشته باشند یا اینکه فعلا این وضعیت را تحمل کنند ، البته در سالهای اخیر بیمه گران در بورس ،  سرمایه گذاری های خوبی انجام داده‌اند .

از طرف دیگر صنعت بیمه می تواند با جذب نقدینگی های سرگردان که با کاهش سود سپرده بانکی از بانکها خارج می شوند از طریق بیمه عمر و سرمایه گذاری بخشی از این نقدینگی ها را جذب کند ، لذا بیمه گران با عملکردی مناسب و تدبیری درست می توانند از کاهش نرخ سود سپرده بانکی بهره برده و  عاملی برای هدایت نقدینگی به سمت رشد تولید ناخالص ملی شوند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: