کد خبر: ۷۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۵ - 29 June 2016
اوپک با انتشار گزارشی با اشاره به نصف شدن درآمدهای نفتی ایران، گفت: درحالی سال ۲۰۱۴ میلادی درآمد نفت ایران حدود ۵۳ میلیارد دلار بود که پارسال تنها ۲۷ میلیارد دلار نفت فروخته است.
بولتن آماری سالانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سال ٢٠١٦ میلادی نشان داد درآمدهای ایران از صادرات نفت خام در سال ٢٠١٥ میلادی به ٢٧ میلیارد و ٣٠٨ میلیون دلار رسیده است.

براساس آمار اعلام شده در بولتن یاد شده، درآمدهای صادرات نفت ایران در سال ٢٠١٤ میلادی، ٥٣ میلیارد و ٦٥٢ میلیون دلار بود که حدود ٢ برابر درآمدهای سال ٢٠١٥ میلادی است.

این بولتن همچنین نشان می دهد که مجموع ارزش صادرات ایران در سال گذشته میلادی ٧٧ میلیارد و ٩٧٤ میلیون دلار بوده است و به این ترتیب، سهم درآمدهای نفتی از این رقم، به ٣٥ درصد می‌رسد. این درحالی است که در سال ٢٠١١ میلادی، درآمدهای ایران از صادرات نفت به ١١٤ میلیارد و ٧٥١ میلیون دلار می رسید.

به گزارش مهر، قیمت نفت خام‌های سبک و سنگین صادراتی ایران هم متاثر از سایر شاخص‌های معتبر جهانی در معاملات منتهی به ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶ میلادی با کاهشی بیش از ۲ دلار به ازای هر بشکه همراه شد.

بهای هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با ثبت کاهش ۲ دلار و ۶ سنتی در محدوده ۴۵ دلار و ۵۲ سنت و قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی با کاهش ۲ دلاری در محدوده ۴۳ دلار و ۵۴ سنت در بازار معامله شده است.

با ثبت این کاهش قیمت، در مجموع از ابتدای سال‌جاری میلادی متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران ۳۵ دلار و ۹۹ سنت و بهای هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی کشور در محدوده ۳۳ دلار و ۵۹ سنت به فروش رسیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: