کد خبر: ۷۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 26 June 2016
عضو هيأت مديره بانک در در سمينار آموزشي کارت خريد سپه اظهارداشت: کارت خريد سپه، خدمتي در راستاي اقتصاد مقاومتي و کمک به توليد ملي است.
سمينار آموزشي کارت خريد سپه ، در سه بخش کلي افتتاحيه، سامانه جامع اعتباري و مسائل اعتباري و وصول مطالبات در محل اوشان و با مشارکت ادارات کل اموزش و تشکيلات و روشها برگزار شد که در ابتداي اين دوره ، مصطفي پرتوافکنان عضو هيأت مديره بانک در خصوص تلاش بانک سپه براي مشارکت در تحقق اقتصاد مقاومتي و کمک به واحدهاي توليدي سخن گفت و خدمات جديد بانک سپه از جمله کارت خريد سپه را در همين راستا برشمرد.

وي با بيان اينکه اقتصاد کشور بانک محور است، نقش بانکها را در مسير هدايت اقتصاد و کمک به بهبود معيشت مردم موثر برشمرد و گفت: در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در بحث توجه به حوزه هاي اقتصادي و بهبود معيشت مردم و حل مشکلات آنها و نيز تلاش براي عملياتي کردن اقتصاد مقاومتي، بانکها بايد به ايفاي جدي تر نقش خود در حوزه اقتصاد بپردازد.

پرتوافکنان با تأکيد بر لزوم تلاش براي خروج واحدهاي توليدي از رکود و با بيان اينکه عمده هدفگذاريها کمک به تأمين مالي واحدهاي توليدي بزرگ بوده ، توجه به واحدهاي متوسط و کوچک را ضروري برشمرد.

وي با اشاره به رابطه بين عرضه و تقاضا گفت: عمده منابع با گرايش به سمت تسهيلات کلان عملا قسمت عرضه را مورد توجه قرار داده ، در حالي که اقتصاددانان در دو سال اخير خواستار توجه به سمت تقاضا بوده اند.

عضو هيأت مديره بانک با بيان اينکه وقتي رکود ايجاد مي شود توان مردم آنقدر نيست که توليدات داخلي را خريداري کنند ، به تبيين اقدامات صورت گرفته براي ارتقاي توان خريد مردم اشاره کرد و گفت: نمونه بارز اين مسأله تسهيلات اختصاص داده شده به خريد خودرو بود. براين اساس سعي شد تا 80 درصد مبلغ خريد خود رو اعتبار داده شد.

وي افزود: بر اين اساس، با تأمين اعتبار به نفع تقاضا، قدرت خريد مصرف کننده افزايش يافته و با انجام خريدها، خودروسازها که در بحران و رکود به سر مي بردند. محصولات خود را بفروش رساندند همين سياست بنا بود تا در مورد کالاهاي مصرفي و واسطه اي اجرا شود.

پرتوافکنان اين طرح را مرتبط با تقويت بخش تقاضا و خريد و فروش مبتني بر نسيه دانست و گفت: ماهيت اين طرح به صورت اعتباري بوده و بانک به پشتوانه اعتباري خود، آن را تضمين مي کند.
عضو هيأت مديره بانک با تأکيد بر لزوم جلب اعتماد مردم گفت: ارائه اينگونه خدمات مي تواند بانک را در بازار رقابت و پرتلاطم کنوني حفظ کند.

وي با تأکيد بر ضرورت حمايت از شرکتهاي متوسط و کوچک از طريق سرمايه در گردش و...، اظهارداشت: بايد بخشي از منابع را به اين شرکتها اختصاص داد تا بتوان آنها را به عرصه فعاليت و عرضه محصولات برگرداند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: