کد خبر: ۷۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 26 June 2016
بانكداري ايراني - با نگاهی کوتاه به وضعیت بیمه گران در دو ماه ابتدایی سال جاری نشان می دهد که وضعیت بیمه ایران نسبت به دوره مشابه در سال قبل کمی تغییر کرده و خسارت پرداختی بیمه گران نیز با اندکی افزایش روبرو شده است .
 بانكداري ايراني  - با نگاهی کوتاه به وضعیت بیمه گران در دو ماه ابتدایی سال جاری نشان می دهد که وضعیت بیمه ایران نسبت به دوره مشابه در سال قبل کمی تغییر کرده و  خسارت پرداختی بیمه گران نیز با اندکی  افزایش روبرو شده است . 

به گزارش بانكداري ايراني   ، بیمه شخص ثالث به عنوان  رشته بیمه ایی  که بر بیمه گران به نوعی تحمیل شده و بیمه گران در تصمیم گیری در خوص میزان آن دخیل نیستند ، در این دوره مورد محاسباتی  همچنان بالاترین پورتفوی بیمه گران است در واقع  رشته شخص ثالث در 2 ماهه ابتدای سال  15هزار میلیارد ریال از پورتفوی بیمه گران ایرانی را به خود اختصاص داده است.  اما بعد از آن با رقم  10هزار میلیارد ریالی بیمه عمر و زندگی قرار دارد. که نشان از بالاتر رفتن ضریب نفوذ این  رشته از بیمه گری در جامعه  است.و خبر خوبی تلقی می شود .

بر اساس این گزارش ،  سهم بیمه ایران از بازار بیمه گری ایران همچنان با 31 درصد در درجه نخست قراردارد. اما نسبت به دوره این سهم با اندکی کاهش روبروشده است.

اما وضعیت خسارت دهی بیمه گران همچنان با نگرانی هایی روبرو است. شرکت های بزرگی چون بیمه ایران،  آسیا ،  البرز و  پارسیان هر کدام به 45درصد ، 10 درصد ، 9 درصد ، 7 درصد و 5 درصد  بالاترین خسارت را پرداخت کردند که در واقع 76 درصد کل خسارت صنعت بیمه خواهد بود. در مقابل حدود 64 درصد حق بیمه تولیدی نیز متعلق به این بیمه گران بوده است . 

نسبت پرداخت خسارت بیمه گرانی کوچکی  چون میهن ، نوین  و سینا  بسیار بالا بوده و این بیمه گران  حدود 164 درصد 102 درصد ، و 81 درصد از کل خسارت را به خود اختصاص دادند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: