کد خبر: ۷۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 22 June 2016
اولین نوشابه پروبیوتیک ایران طی مراسمی با حضور مسئولین استان کرمانشاه رونمایی شد.
 دکتر ایوب آدینه وند مدیرعامل شرکت روزنوش و مالک برند توکا در مراسم رونمایی از نخستین نوشابه فراسودمند ایران که در محل سالن آمفی تئاتر هتل پارسیان برگزار شد، اظهارکرد: هر اتفاقی که در دنیای نوشابه صورت گیرد، قطعا اتفاق بزرگی است، چراکه نوشابه ساختار بزرگ و طرفداران بسیاری در جهان دارد.
 
وی ادامه داد: سرانه مصرف نوشابه در ایران تقریبا چهار برابر میانگین جهانی است، یعنی میانگین مصرف نوشابه در جهان 10 لیتر در سال برای هر نفر است که این عدد در ایران برای هر نفر 42 لیتر می باشد. یعنی هر ایرانی در سال 140 قوطی کوچک 300 سی سی نوشابه مصرف می کند.
 
آدینه وند تاکید کرد: بزرگترین بازار نوشیدنی کشور متعلق به نوشابه است و نوشابه مهمان ثابت سفره های ایرانی است.
 
مدیرعامل شرکت روزنوش گفت: به واسطه مشکلاتی که در نوشابه های معمولی وجود داشت و ضررهایی که به سلامت انسان می‌زد، ضرورت تولید یک نوشابه سالم بیش از هرچیز به نظر می رسید.
 
وی یادآور شد: دو سال و نیم پیش ایده ساخت نوشابه فراسودمند مطرح شد و جلسه ای در همین هتل پارسیان برگزار شد و قرارداد اولین طرح مشترک بین صنعت و دانشگاه منعقد شد و دانشگاه علوم پزشکی تیمی را مامور این کار کرد و دکتر صادقی مخترع جوان کرمانشاهی آمد و کار تحقیقاتی خود را شروع کرد و بعد از یک سال و نیم سال تلاش و انجام آزمایشات متعدد نوشابه ای متولد شد که دیگر هیچ ایرادی به آن وارد نبود. نوشابه‌ای که می تواند جایگاه محکم‌تری در سفره ایرانی داشته باشد و فرزندان ما بدون نگرانی آن را مصرف کنند.
 
آدینه وند تصریح کرد: این محصول به عنوان اولین پتنت کرمانشاهی در حوزه صنایع غذایی ثبت شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید نیز برای اخذ مجوزات و پروانه های لازم گام های بسیار زیادی برداشته شد و در نهایت روزی فرا رسیده که این نوشابه آماده رونمایی و ارائه به بازار مصرف است.
 
این صنعتگر کرمانشاهی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 60 هزار بطری 1.5 لیتری نوشابه توکاپروبیوتیک تولید می‌کنیم، گفت: در تلاشیم که سقف تولید این محصول را تا پایان سالجاری به 120 هزار بطری 1.5 لیتری در روز برسانیم.
 
آدینه وند اظهارکرد: خانواده توکا به دنبال آن است تا قبل از سال دوغ پروبیوتیک را هم وارد بازار استان کرمانشاه کند و همچنین تا قبل از سال 96 محصولات توکا پروبیوتیک را در قالب بسته بندی‌های شیشه وارد بازار مصرف خواهیم کرد.
 
وی همچنین از راه اندازی شرکت کشت و صنعت آدینه با خریداری 300 هکتار زمین کشاورزی خبر داد و گفت: در آینده نه چندان دور به دنبال تولید نوشابه‌هایی با پایه گیاهان دارویی خواهیم رفت.
 
مدیرعامل شرکت روزنوش گفت: تا پایان سال 96 نیز شرکت آدینه این آمادگی را دارد که خود را برای عرضه در بورس و فرابورس آماده کند.
 
گفتنی است: در ادامه این مراسم با حضور مهندس رحیمی معاون امور اقتصادی استانداری، مهندس الیاسی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دکتر عبدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و دکتر صادقی مخترع این نوشابه از نخستین نوشابه پروبیوتیک ایران با برند «توکا» رونمایی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: