کد خبر: ۷۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 21 June 2016
عباس نادری دبیر شورای پروانه نمایش گفت: فیلم سینمایی «ارادتمند نازنین بهاره تینا» توقیف نشده است بلکه اصلاحیه خورده است و اگر اصلاحیه‌های این فیلم انجام شود، پروانه نمایش دریافت می‌کند.
به گزارش تسنیم، چند روزی است که زمزمه‌هایی از توقیف فیلم سینمایی «ارادتمند نازنین بهاره تینا» به گوش می‌رسد اما امروز حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با تأیید این خبر گفت که این فیلم اصلاحیه خورده است و توضیحات بیشتر را شورای پروانه نمایش خواهد داد.

عباس نادری دبیر شورای پروانه نمایش گفت: فیلم سینمایی «ارادتمند نازنین بهاره تینا» به دلیل اشکالات محتوایی که به این فیلم وارد شده است، شورا تصمیم گرفت که به آن پروانه نمایش ندهد.
وی افزود: برخی از فیلمسازها وقتی پروانه ساخت می‌گیرند ، فیلمشان را به گونه‌ای می‌سازند که شورای پروانه نمایش با آنها موافقت نمی‌کند. ممکن است فیلمنامه در شورای پروانه ساخت اصلاحیه بخورد، بعد فیلمساز اصلاحیه‌های فیلمنامه را انجام می‌دهد و پروانه ساخت می‌گیرد اما وقتی شروع به ساخت فیلم می‌کنند این اصلاحیه‌ها را در نظر نمی‌گیرد و به همین علت فیلم ساخته شده در شورای پروانه نمایش رد می‌شود.

دبیر شورای پروانه نمایش تصریح کرد: فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» توقیف نشده است بلکه اصلاحیه خورده است و اگر اصلاحیه‌ها را انجام دهد پروانه نمایش می‌گیرند. برخی از فیلمها وقتی شورا به آنها ابلاغ می‌‌کند که مثلاً پنج اصلاحیه دارد، می‌روند سه تا از اصلاحیه‌هایش را انجام می‌دهند اما روی دو اصلاحیه دیگر فیلم را انجام نمی‌دهند و با شورا مخالفت می‌کنند.

وی در پاسخ به ادعای برخی از رسانه‌ها مبنی برسختگیری شوری نمایش بعد از حواشی فیلم«50 کیلو آلبالو»، گفت: تصمیمات شورا تغییری نکرده است و اعضا شورا به آیین نامه پایبند هستند. اعضای شورای پروانه نمایش افراد کم تجربه‌ای نیستند؛ سالها در این امر درحال فعالیتند و به قول معروف خاک خورده این عرصه هستند، پس سختگیر خواندن اعضای شورا کم لطفی است. به هیچ عنوان حواشی خارج از شورا، بر تصمیمات اعضا تاثیری نخواهد گذاشت.

نادری در پاسخ به سؤالی در مورد بازبینی مجدد فیلم پس از دریافت پروانه نمایش، اظهار کرد: هیچ بازبینی وجود ندارد. فیلمهایی که اصلاحیه خورده‌اند، اگر اصلاحیه‌ها را انجام دهند، پروانه نمایششان صادر می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: