کد خبر: ۷۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - 16 June 2016
بانكداري ايراني  - عملکرد شرکت های بیمه ای به گونه ای است  که  این شرکت ها برای  جلوگیری از زیان خود، اقدام به کارهایی می‌کنند که بعضا مورد پسند مسوولان این صنعت  نیست از جمله این اقدامات ارائه تخفیفات و  همچنین ارائه آپشن‌هایی برای ناسالم کردن فضای رقابت است.

 این قبیل اقدامات شرایطی را بوجود آورده است که برخی از بیمه‌گرهای ضعیف از  بازار رقابت جا بمانند،  در حالی که قانون میزان تخفیفات را مشخص کرده اما برخی ازبیمه گران از این میزان نیز پیش‌تر رفته‌اند. اما همه مشکلات صنعت بیمه موضوع تخفیف نیست بلکه از آن مهمتر انحصار گرایی برخی شرکت‌های بیمه گری است.

به گزارش بانکداری ایرانی، در حال حاضر نزدیک به 40درصد از سهم بیمه کشور مربوط  به بیمه شخص ثالث است .  در پی آن میزان خسارت پرداختی نیز هرساله بین 15 تا 20درصد افزایش می باید از طرف دیگر  تنوع بیمه در ایران  زیاد اما استقبال شهروندان از انواع بیمه بسیار کم است تا جایی که  تنها بین 5 تا 7 درصد از مردم  جامعه به استقبال بیمه عمر و سرمایه گذاری روی آورده‌اند و متاسفانه مهمترین نوع بیمه ای که می تواند سرمایه بیمه‌گرها را افزایش دهد با استقبال روبرو نیست. از همه مهمتر اینکه ضریب نفوذ 1.9درصدی  صنعت بیمه سبب شده است حال با توجه به این شرایط صنعت بیمه گری ، برخی شرکت‌ها ، اقدام به کارهایی می‌کنند تا بتوانند  از زیان خود کاسته  و در بازار رقابت نیز باقی بمانند.

اما موضوعی که صنعت بیمه بدان نیاز دارد برداشتن انحصار است  . انحصار برخی بیمه گران در صنایعی چون خودرو سازی و دیگر صنایع،  شرایط را برای همه بیمه‌گران بصورت مساوی تقسیم نکرده است لذا انهایی که از این بازار جامانده‌اند مجاب به انتخاب روشهایی برای جبران کمبودها هستند. 

در همین رابطه رییس کل جدید بیمه مرکزی اذعان دارد که  هر شرکت بیمه‌ای که در شخص ثالث تخفیف می‌دهد حتماً ازلحاظ مالی به مشکل برخورده است و در تلاش است منابع مالی جذب کند. وی می افزاید که خوشبختانه قانون شخص ثالث در روزهای آخر در مجلس محترم تصویب شد که قانون بسیار خوبی است و بر اساس آن تنها دو و نیم درصد می‌توانند به بیمه شخص ثالث تخفیف بدهند. همچنین همتی می داند که در این دوره حساس، شرکت های بیمه باید دست از رقابت های ناسالم بردارند و در جهت تقویت بنیه خود در مسیر خدمت بیشتر به مردم و اقتصاد کشور قدم بردارند. اما این انتظار از بیمه مرکزی می رود تا رقابت را در بیمه سالم کند 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: