کد خبر: ۷۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - 13 June 2016
بیمه شخص ثالث ۶۵ درصد از میزان خسارت ها را در بخش بیمه غیرعمر ترکیه در بر می گیرد و این بخش در ۱۰ سال گذشته روند مناسبی را پشت سر نگذاشته است.
بیمه شخص ثالث ۶۵ درصد از میزان خسارت ها را در بخش بیمه غیرعمر ترکیه در بر می گیرد و این بخش در ۱۰ سال گذشته روند مناسبی را پشت سر نگذاشته است.

 موسسه رتبه بندی "فیچ" در گزارشی نوشت که شرکت های بیمه در ترکیه با خطر کمبود منابع مالی روبه رو هستند.

این موسسه رتبه‌بندی آمریکایی در گزارش خود آورده است که شرکتهای بیمه در ترکیه به وی‍ژه آن شرکت‌های که در بخش بیمه غیرعمر فعالیت می کنند و عمده تمرکزشان بر بیمه اتومبیل است، منابع مالی مناسب و کافی ندارند تا بتوانند در آینده از عهده پرداخت خسارت ها برآیند.

در این گزارش که با عنوان "بخش بیمه عمر ترکیه" منتشر شده، آمده است نبود منابع کافی در آینده بر درصد بدهی کنونی این شرکت ها تاثیر می گذارد و بر آنان فشار وارد می کند. اکنون این شرکت ها باید در سال جاری سرمایه های خود را تقویت کنند.

طبق این گزارش، بیمه شخص ثالث 65 درصد از میزان خسارت ها را در بخش بیمه غیرعمر ترکیه در بر می گیرد و این بخش در 10 سال گذشته روند مناسبی را پشت سر نگذاشته است.
به گفته کارشناسان، یکی از دلایل این شرایط نامناسب بودن قوانین است و دلیل دوم عدم توافق بین دادگاه ها و بیمه گران بر سر چگونگی محاسبه خسارت هاست.

قوانین بیمه در دو سال گذشته در ترکیه تغییر یافته است و همین امر باعث شده تا شرکت ها به منابع مالی بیشتری نیاز داشته باشند. از سال 2015 میلادی بیمه گران اجازه یافتند که بر اساس محاسبات خود میزان سرمایه مورد نیاز را تخمین بزنند و تامین کنند که این امر با گذشت زمان باعث شده تا در بخش های مهم کمبود سرمایه به شدت احساس شود.

همچنین افزایش حداقل دستمزد در ابتدای سال 2016 نیز به این مسئله دامن زده است چرا که میزان خسارت ها در ترکیه به دلیل مرگ و صدمه دیدن در حین کار به شدت با حداقل دستمزدها در ارتباط است.

صنعت بیمه

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: