کد خبر: ۷۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 11 June 2016
درحالی طی روزهای گذشته مدیرعامل عمران پردیس استعفا داده و سرپرستی برای این شرکت منصوب شده که با توجه به اتفاقات سه سال اخیر به نظر می‌رسد بدون تغییر و تحول در اعضای هیئت مدیره عملا هیچ اقدامی در راستای تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر صورت نخواهد گرفت.
درحالی طی روزهای گذشته مدیرعامل عمران پردیس استعفا داده و سرپرستی برای این شرکت منصوب شده که با توجه به اتفاقات سه سال اخیر به نظر می‌رسد بدون تغییر و تحول در اعضای هیئت مدیره عملا هیچ اقدامی در راستای تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر صورت نخواهد گرفت.

به گزارش  تسنیم، 4 مدیرعامل در سه سال و زیر 5 درصد پیشرفت فیزیکی. اینها حکایت شرکت عمران شهر جدید پردیس و پروژه‌های مسکن مهر آن از سال 92 تاکنون است. اوایل سال 93 مهدی هدایت به عنوان یکی از معدود مدیران باقیمانده از دولت قبل پس از ماه‌ها حرف و حدیث برکنار شد و سرپرستی شرکت عمران پردیس به ولی‌پور سپرده شد.

یکی از ویژگی‌ها مدیریت تقریبا سی ماهه هدایت رضایت توام متقاضی، پیمانکار و شرکت عمران از کارهای اجرایی در طرح مسکن مهر بود. فعالیت‌های شبانه‌روزی، مدیریت بر کارکرد و همزمان بر هزینه کرد، تعامل با متقاضی و پیگیری مشکلات آنان، همراهی با اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و بالعکس، پیگیری مستقیم برخی موارد از دولت و تعامل مثبت گونه و فشارهای لازم به پیمانکاران از جمله مواردی بود که باعث شده بود تا اردیبهشت 93 نه پروژه‌ای از واحدهای مسکن مهر متوقف و تعطیل شود و نه این‌که پیمانکاران ناراضی باشند.

این در حالی بود که ورود مدیر جدید به شرکت عمران و عدم آشنایی وی با مشکلات مسکن مهر پردیس در نهایت باعث شد تا در رویدادی عجیب طلب پیمانکاران این طرح در یک بازه زمانی یکساله منفی شود و به همین دلیل نیز شماری از پیمانکاران دست از تکمیل واحدها بکشند. چالش مدیریتی شاخصه بارز شرکت عمران پردیس از اردیبهشت 93 تا اایل سال 94 بود.

برگزاری تجمع‌های پیاپی و اعتراض متقاضیان مسکن مهر به افزایش قیمت مسکن مهر،‌ انتقاد نمایندگان مجلس از تعطیلی پروژه‌هاو ... سرانجام شرایطی را به وجود آورد تا ولی‌پور در بهار سال گذشته جای خود را به حسین رجب‌صلاحی دهد. وی از همان روز اول با برگزاری جلسات متعدد و بازدید از پروژه‌ها تلاش کرد،‌ پروژه‌های غیرفعال مسکن مهر را دوباره فعال کند، اما اقدامات صلاحی به دلیل اصطحکاک داخلی شرکت نتیجه چندانی در بر نداشت.

شاید یکی از نقاط ضعف زمان مدیریت وی نیز تمرکز ویژه بر پروژه‌های فاز 11 و توجه کمتر به سایر فازهای مسکن مهر این شهر بود. صلاحی فعالیتهای خود را کم و بیش با دید مثبت به مسائل ادامه داد تا بتواند سامانی به پروژه‌های مسکن مهر دهد اما برخی فشارها، کارشکنی و سنگ‌اندازی از سوی تعدادی از همکاران باعث شد تا وی در دوران حدود یکساله مدیرعاملی چند بار از این سمت استعفا دهد.

تداوم کارشکنی‌ها سرانجام باعث شد تا رجب‌صلاحی به‌عنوان سومین مدیرعامل شرکت عمران پردیس هفته گذشته استعفا دهد که این بار معاون وزیر راه و شهرسازی با آن موافقت کرد.

پس از وی نیز غفوری مدیرعامل سابق عمران بهارستان به‌عنوان سرپرست شرکت عمران پردیس منصوب شد تا چهارمین تغییر در عالی‌ترین مقام این شرکت ثبت شود. تا اینجای کار مطابق دستور وزیر راه و شهرسازی تغییراتی در شرکت عمران ایجاد شده است،‌ اما باید به این نکته توجه داشت که بدون تغییر اعظای هیئت مدیره شرکت،‌عملا تغییر مدیریت هیچ کمکی به تسریع روند ساخت و اتمام واحدهای مسکن مهر نمی‌کند.

در غیر اینصورت سرپرست شرکت عمران پردیس نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و در نهایت این متقاضیان مسکن مهر خواهند بود که متضرر خواهند شد و مشخص نیست چه زمانی واحدهای خود می‌رسند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا اعضای هیئت مدیره شرکت عمران پردیس مانند شرکت مادر دستخوش تغییرات می‌شوند یا این‌که تغییرات مدیریتی تنها برای سرگرم کردن متقاضیان در سال پایانی عمر دولت یازدهم و دوران وزارت عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی انجام شده است.

وزیر حقوق شهروندی که اخیرا از یک نمایشگاه خطاطی بازدید کرده باید نشان دهد او تنها مقام عالی‌رتبه وزارت راه و شهرسازی است که تصمیم‌گیری نهایی را بر عهده دارد. برخی از معاونان وزیر بی توجه به نظر مسئولان عالی‌رتبه نظام در تکمیل پروژه های مسکن مهر همچنان در حال وقت‌گذرانی در بزرگ‌ترین طرح مسکن سازی ایران هستند. آنها تا امروز به جز وعده چیز دیگری به متقاضیان مسکن مهر نداده‌اند.

واقعیت آن است که مسکن مهر پردیس برای اتمام فقط یک معجزه می‌خواهد، معجزه‌ای که به نظر می‌رسد از عهده مسئولان و مدیران کنونی وزارت راه و شهرسازی برنمی‌آید. با این تفاسیر شاید پیش‌بینی نماینده سابق مجلس دررباره اتمام پروژه‌های مسکن مهر پردیس در سال 1400 درست از آب درآید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: