کد خبر: ۷۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 11 June 2016
قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۲۵ دلار افزایش یافت و به ۱۲۷۳ دلار در هر اونس رسید.
قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۲۵ دلار افزایش یافت و به ۱۲۷۳ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران برای نپذیرفتن ریسک بالای سرمایه گذاری در بازارهای آشفته، متوجه بازار فلز زرد شده اند، قیمت طلا روز جمعه ترمیم شد و به بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسید. فلز زرد در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت.

طلا که اغلب از آن به عنوان یک محل امن سرمایه گذاری در هنگامه بروز نگرانی های اقتصادی و مالی یاد می شود، در هفته گذشته بیش از 2 درصد(25 دلار) افزایش قیمت را تجربه کرده که ناشی از انتشار آمرهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا بوده است.

تحلیلگران گفتند، قیمت طلا احتمالا طی دو هفته آینده تحت تاثیر نگرانی ها از نتایج رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن، تقویت خواهد شد.

جنس پدرسن، تحلیلگر بازار طلا در دانسکه بانک گفت: «بازار دیگر نگران این نیست که فدرال رزرو هفته آینده نرخ بهره را بالا ببرد. سرمایه گذاران بیشتر نگران رفراندوم انگلیس هستند که این احتمالا به افزایش تقاضا برای طلا کمک خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز تا 1277 دلار و 70 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 18 می تاکنون بود، اما با اندکی تعدیل، رشدی 0.4 درصدی را تجربه کرد و به رقم 1273 دلار و 21 سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز در پایان معاملات دیروز با 0.3 درصد افزایش به 1275 دلار و 90 سنت رسید.

دانیل بریزمن، تحلیلگر کومرزبانک هم گفت: «اگر فدرال رزرو اقدام به افزایش نرخ بهره در ماه های ژوئن و جولای نکند و چشم انداز دقیقی نیز ارائه ندهد، این موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد و ارزش دلار نیز تضعیف خواهد گشت.»

طلا به شدت به نرخ بهره حساس است، زیرا افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد شده و ارزش دلار را بالا می برد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: