کد خبر: ۷۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - 03 June 2016
فرهنگ از زمره مسائلی است که تعالی آن جز به «اختیار» نیست. ما می ‌توانیم جلوی هجمه فرهنگی را با «بستن» ها بگیریم، اما تعالی فرهنگی را با «اجبار» نمی ‌توان ایجاد کرد.
روزنامه روزان در شماره چهارشنبه 12 خرداد به سخنان یادگار امام در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان کشور پرداخت و از قول وی نوشت: فرهنگ از زمره مسائلی است که تعالی آن جز به «اختیار» نیست. ما می ‌توانیم جلوی هجمه فرهنگی را با «بستن» ها بگیریم، اما تعالی فرهنگی را با «اجبار» نمی ‌توان ایجاد کرد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان باجگیرها مقصرند یا شهردار؟ اختصاص داد و نوشت: هرچقدر بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نزدیک می ‌شویم شورای شهر هم بیشتر به عرصه نبرد علنی بین موافقان و مخالفان قالیباف تبدیل می‌ شود. بهانه روز گذشته شورا برای ورود به بحث ‌های انتخاباتی، حرف ‌های شهردار تهران درباره «باج ‌گیر بودن اعضای شوراها» بود. قالیباف چند روز قبل در جلسه شورای عالی استان‌ ها، از دخالت اعضای شورا در کارهای اجرایی شهرداری انتقاد کرد و گفت که شهردار‌ها مجبور می ‌شوند به برخی اعضای شورای شهر باج بدهند. این اظهارات با واکنش تند اعضای شورای شهر پایتخت روبه ‌رو شد.
تقریبا «همه چیز»، عنوان دیگر روزنامه روزان است؛ در این مطلب می خوانیم: انتخابات برگزار شد و «امید» به هیات رئیسه مجلس رسید. علی لاریجانی با حمایت قریب به اتفاق اعضای فراکسیون امید و نیز اصولگرایان مجلس بر کرسی ریاست تکیه زد؛ علی مطهری و مسعود پزشکیان با کنار زدن دو رقیب اصولگرای خود نایب رئیسی را تصاحب کردند و در ادامه محمدعلی وکیلی و علی اصغر یوسف ‌نژاد در کسوت دبیری و نیز بهروز نعمتی به همراه قسیم عثمانی و محمد آشوری به عنوان کارپردازان راهی هیات رئیسه مجلس شدند تا فراکسیون امید در این جایگاه بیشترین سهمیه را از آن خود کرده و صاحب 7 کرسی شود؛ اتفاقی که تعبیر آن تا هفته قبل برای اصولگرایان فقط یک کابوس بعید بود ولی سرانجام به واقعیت پیوست و مجلس دهم به کام اصلاح ‌طلبان شد.
این روزنامه با اشاره به عنوان تبعیض قومیتی را محکوم می ‌کنم، نوشت: حسن روحانی خطاب به مردم کرد مهاباد تصریح کرد: امنیت سرزمین و ثبات ایران را باید با کشورهای همسایه مقایسه کنیم. من از شما می ‌پرسم امنیت مردم کرد در ایران بیشتر است یا مردم کرد در عراق و ترکیه و سوریه. رئیس‌ جمهور اظهار داشت: همه مردم آرزوی آبادی ایران را دارند. وی با بیان اینکه ایران اسلامی نشاط و امنیت را بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: به عنوان رئیس‌ جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی می ‌گویم در ایران هیچ کسی حق ندارد میان مسلمانان و مذهبی با مذهبی دیگر امتیاز قائل شود. ‌همه مردم مسلمان از نظر حقوق شهروندی همانند هم و مساوی هستند و ما نباید میان مذاهب و اقوام تبعیضی قائل شویم.
روزنامه روزان با انتشار عنوان بهتر بود زودتر تعامل می ‌کردیم، آورد: تعامل فراکسیون امید با اصولگرایان معتدل در انتخابات هیات رئیسه دائم مجلس نتیجه این رقابت را به نفع امیدی‌ ها تغییر داد و برخلاف انتخابات هیات رئیسه موقت این بار فراکسیون امید موفق شد 7کرسی را ازآن کاندیداهای مورد حمایت خود کند. تعاملی که بی تردید اگر زودتر شکل می ‌گرفت نقش این فراکسیون را در هیات رئیسه مجلس پررنگ تر می‌ کرد. محمد علی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون امید در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «روزان» می ‌گوید: قطعا اگر این راهی که امروز رفتیم را در انتخابات هیات رئیسه موقت می ‌رفتیم هم استرس کمتری متحمل می ‌شدیم و هم اینکه تاثیر بیشتری داشت. در همین حال غلامعلی جعفرزاده هم می ‌گوید بهتر بود که این تعامل زودتر اتفاق می ‌افتاد هرچند که الان هم اتفاق بدی نیفتاده است.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «طلایی‌ترین زمان برای اسرائیل»، «بارزانی میدان ‌دار کردستان مسافر تهران»، «تلفیقی از نمایش‌ سنتی ایرانی و کلاسیک غربی»، «ایران به دنبال شکست میزبان» و «علی بیگدلی کارشناس امور بین‌الملل: هندوستان شریک خوبی است» را انتشار داد و در ستون یادداشت عنوان های «قاضی ‌پور به انسان توهین کرد!» به قلم آذر منصوری و «الگوی مناسبی برای زنان موفق ترسیم نشده است» نوشته مهدی شیخ را برجسته کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: