کد خبر: ۷۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - 28 May 2016
در بیست و یکمین همایش سراسری معاونین و مدیران بانک قوامین با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی ، دکتر نتاج مدیرعامل بانک ، دکتر نجف پور قائم مقام مدیرعامل ، معاونین و مدیران بانک از سند تحول بانک قوامین رونمایی شد.
در بیست و یکمین همایش سراسری معاونین و مدیران بانک قوامین با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی ، دکتر نتاج مدیرعامل بانک ، دکتر نجف پور قائم مقام مدیرعامل ، معاونین و مدیران بانک از سند تحول بانک قوامین رونمایی شد. 

به گزارش  روابط عمومی بانک قوامین  ، در این مراسم فرمانده نیروی انتظامی طی سخنانی ضمن تبريک اعياد شعبانيه و نيز گراميداشت روز سوم خرداد،اظهار داشت: اين ايام ياد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را براي انسان زنده مي کند و  پيروزي رزمندگان در فتح خرمشهر، پيروزي بسيار بزرگي بود.

وي افزود: فرمايشات امام (ره) مبني بر اينکه " خرمشهر را خدا آزاد کرد" نشانگر آن است که اين فتح عظيم کار انسان نبوده بلکه لطف و عنايت الهي موجب اين پيروزي بزرگ شده؛ عامل موفقيت ما در همه عرصه ها، توکل به پروردگار و توسل به ائمه اطهار است که اين رمز موفقيت مردان بزرگ و الهي بوده و در دفاع مقدس موارد بسياري را در اين راستا شاهد بوده ايم.

سردار اشتري با اشاره به تاريخچه تأسيس بانک قوامين و نيز نقش تاثيرگذار آن در نيروي انتظامي و سيستم بانکي کشور، گفت: اين بانک روز به روز پوياتر و شکوفاتر شده به گونه یی که علاوه بر رفع مشکلات خود، کمک هاي لازم را براي تحقق اهداف سازمان ارائه کرده است.

وي ادامه داد: علاوه بر ظرفيت هاي خوبي که در بانک قوامين وجود دارد، مديران و کارکنان لايق، شايسته و دلسوز نیز در آن مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند. 

فرمانده ناجا با بيان اينکه اقداماتي که در بانک قوامين انجام مي شود، مورد تأييد بانک مرکزي است، گفت: بنا به اذعان مسئولان و مديران بانک مرکزي اقدامات صورت گرفته از سوي اين بانک منطبق با ضوابط بانکي کشور است؛ بانک قوامين نه تنها براي ناجا بلکه پشتوانه مالي خوبی در سيستم بانکي کشور نيز به شمار مي آيد.

سردار اشتري با تاکيد بر اينکه هيچ اقدامي در این بانک خارج از ضوابط بانکي انجام نمي شود، تصريح کرد: با توجه به اينکه بانک قوامین متعلق به نيروي انتظامي است بايد در حوزه مأموريتي خود استقلال داشته باشد.

سردار اشتري به بحث معيشت کارکنان و تأکيد موکد رهبر انقلاب بر ارتقاء آن اشاره کرد و گفت: بانک قوامين و بنياد تعاون ناجا مي توانند با پشتيباني هاي خود،  ناجا را در اجراي مأموريت خود که همانا ارتقاء معيشت کارکنان است، تقويت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت تحقق اجرایی شدن سند تحول راهبردي بانک قوامين گفت: اين سند با همت مديران اين مجموعه و متناسب با ظرفيت هاي موجود و بر مبناي اصول ديني و بانکداري اسلامي تنظيم شده که ملاک عمل ما است تا از اين طريق به اهداف بزرگي که بانک قوامين و نيروي انتظامي دارند، دست پيدا کنيم .

سردار اشتري هم چنین افزود: سند تحول راهبردي براساس مباني علمي ، پايه هاي تخصصي و تجارب مديران تنظيم شده که اميدواريم اين سند، راه موفقيت را به ما نشان دهد.

وي به ضرورت استفاده از کليه ظرفيت ها، تجهيزات و تکنولوژي روز تأکيد کرد و گفت: بايد سيستم، تجهيزات و نظام بانکي قوامين به روز بوده و از کليه ظرفيت ها و امکاناتي که مي تواند موجب ارتقاء نظام بانکي شود، بهره ببريم؛ البته در ناجا ظرفيت هاي خوبي در زمينه IT وجود دارد که بايد مورد استفاده قرار گيرد.

فرمانده ناجا به مزیت های مطالعه تطبيقي نظام بانکي کشورهاي ديگر اشاره کرد و گفت: بايستي اقدامات تأثيرگذار کشورها مورد مطالعه و پس از بومي سازي به اجرا در بيايد.
سردار اشتری در سخنان خود به افزايش کارآمدي شعب  بانک قوامين، جلب اعتماد و اطمينان مشتريان و ارائه خدمات به آنان نيز تأکيد کرد.

وي با اشاره بر کاهش هزينه ها ،جذب منابع و سپرده هاي ارزان قيمت و نیز نامگذاري امسال با عنوان " اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) تصريح کرد: نه تنها دولت بلکه بايد همه سازمان ها و آحاد جامعه براي تحقق شعار سال، تلاش کنند.
اين مقام عالي انتظامي با اشاره به ديدگاه نيروي انتظامي در سال اقتصاد مقاومتي، بيان داشت: در ديدگاه اول بايد بدانيم ناجا علاوه بر ظرفيت ها چه نقشي مي تواند در تحقق اين امر داشته باشد .

فرمانده ناجا، ايجاد فضا و امنيت مناسب براي سرمايه گذاران در کشور را دومين نگاه نيروي انتظامي عنوان کرد و ادامه داد: بارها تأکيد کرده ايم با توجه به امنيت حاکم در کشور امکان سرمايه گذاري در کليه نقاط آن وجود دارد.

سردار اشتري نگاه به داخل سازمان را سومين ديدگاه ناجا در تحقق شعار سال عنوان و تصريح کرد: بايد استفاده از توليدات داخلي در سازمان در اولويت قرار گيرد؛ البته انجام اين اقدام از سوي کليه دستگاه ها نيز مي تواند در تحقق شعار سال نقش بسزايي داشته باشد. 

برپایه همین گزارش قبل از سخنان سردار اشتری نیز دکتر نتاج مدیرعامل بانک قوامین گزارشی از عملکرد این  بانک و اقدامات انجام شده در عرصه اقتصادی کشور را ارائه نمود و در خصوص سند تحول بنیادین بانک قوامین که در بیست ویکمین همایش سراسری معاونین و مدیران بانک از آن رونمایی شد گفت : سند تحول بنیادین بانک بعد از ماه ها تلاش تهیه شده و از نقطه نظرات تمام مجموعه و رده های مختلف بانک استفاده شده است سندی است که انشاء ا... منجر به هجرت بانک می شود  و  نقشه راه  بانک قوامین خواهد بود.

وی تاکید کرد سند راهبردی تهیه شده کاملا بومی بوده و ناظر بر آینده بانک می باشد .
دکتر نتاج رویکرد بانک را بر دو محور اساسی خواند و خاطر نشان کرد : افزایش درآمدها از سپرده های قانونی و مدیریت هزینه ها با نگاه رو به کاهش ، مبنای کار ما می باشد و تلاش داریم این محورها را با کمک مجموعه همکاران بانک برنامه¬ریزی و اجرایی نماییم .

شایان ذکر است همایش دو روزه بانک قوامین با شعار تحول و توسعه بنیادین بانک ، اقدام و عمل در موسسه فرهنگی و ورزشی بانک قوامین و با محوریت 

-ابلاغ سیاست ها و راهبردهای بانک در سال 95

-نهایی نمودن سند تحول جامع بانک (شامل مضامین ، محورها ، اهداف ، استراتژی ها ،پروژه ها واقدامات )

-بررسی وضعیت اعتباری بانک ( از منظر روش ها و جهت گیری ها ، توسعه کمی و کیفی تسهیلات)

-تجزیه وتحلیل وضعیت منابع بانک ( ترکیب ، روند ، هزینه ها ومقایسه عملکرد استان ها )
-توسعه درآمدهای غیرمشاع بانک ( از منظر محصولات نوین بانکی و محصولات کارمزد محور ، توسعه بازار)
برگزار گردید .

برپایه همین گزارش سردار اشتری بعد از حضور در همایش مدیران بانک قوامین از مکان های مختلف موسسه فرهنگی و ورزشی این بانک بازدید به عمل آورد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: