کد خبر: ۷۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - 25 May 2016
بانكداري ايراني - بانک سینا در راستای مسوولیت اجتماعی خود در سال 95 اقداماتی انجام داد که نشان از عزم این بانک برای اجرای این مسوولیت و همچنین عمیق‌تر شدن این رسالت در مناطق محروم کشور دارد.
 بانكداري ايراني  -  بانک سینابانک سینا  در راستای  مسوولیت اجتماعی خود در سال 95 اقداماتی انجام داد که نشان از عزم این بانک برای اجرای این مسوولیت و همچنین عمیق‌تر شدن این رسالت در مناطق محروم کشور دارد. 

به گزارش بانکداری ایرانی،  این بانک در سال‌های گذشته با مشارکت در طرح های خیرخواهانه  در  احداث مدارس، اشتغال‌زایی و کمک به مددجویان کمیته امداد  گام‌های موثری برداشت. و در سال 95 نیز به ایفای نقش‌های خود در جامعه پرداخته و در ادامه این رویه نیکوکارانه  نگاه خود را معطوف به مناطق محروم کشور کرده‌است. هرچند این بانک در گذشته در مناطق محروم مدارس ساخته بود اما  در سال جدید برای برای درمان و اشتغال زایی نیز  در این مناطق  اقدام کرد. 

در آخرین اقدام، بانک سینا دو دستگاه آمبولانس با هزینه ۳۲۸ میلیون تومان به مردم شهرهای راز استان خراسان شمالی و قلعه گنج کرمان اهدا کرد .پیشتر نیز بانک سینا با اهدای کمک های خود، زمینه ساخت مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۳ هزار متر مربع زمین شامل ۴۷۰ متر فضای آموزشی، اداری و آزمایشگاه را در منطقه قلعه گنج کرمان، فراهم کرده بود.

اما مهمترین کاری که بانک سینا در این راستا در دست اجرا دارد و  بنیان آن را در سال 94 گذاشت طرح اشتغالزایی برای افراد کم بضاعت در مناطق محروم است.

 این طرح که  تا کنون  در استان ایلام اجرایی شد و  انتظار می رود به دیگر مناطق کشور نیز کشانده شود ، از طرح‌های توجیه دار کوچک و متوسط تا سقف 200 میلیارد ریال حمایت می‌کند. 
شایان ذکر است که با توجه به اینکه طرح‌های کوچک و متوسط، ظرفیت اشتغالزایی بیشتری را نسبت به طرح‌های بزرگ بوجود می‌آورند، بنیاد مستضعفان و بانک سینا تمرکز بیشتری در اجرای این طرح ها دارند.

همچنین با حمایت های بانک سینا ، در حال حاضر  به منظور توسعه حمل و نقل در مناطق محروم و کم برخوردار، با تخصیص تسهیلات کم بهره برای خرید خودروی کار و خودروی ون و مینی‌بوس حمل مسافر بین روستایی، زمینه اشتغال 50 نفر از مددجویان کمیته امداد در استان ایلام فراهم شده است.

گفتنی است که مسئولیت اجتماعی شرکتی ( Corporate Social Responsibility) از زیر مجموعه های   "اخلاق کسب و کار" است که به نقش شرکتها درحوزه اجتماع می‌پردازد. مسئولیت اجتماعی شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد.این مسولیت  در برابر جامعه، انسان‌ها، و محیطی است که شرکت در آن فعالیت می‌کند و این مسئولیت از جستارهای اقتصادی و مالی فراتر می‌رود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: