کد خبر: ۷۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 21 May 2016
سخنان محمدباقر قالیباف، شهردار تهران شاید قابل توجه‌ترین بخش مراسم جشن سه سالگی دکتر سلام بود، جمله ای که به تیتر اصلی سخنان محمدباقر قالیباف تبدیل شد که گفت: «اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند.» کنایه سنگین او به دولت حسن روحانی پایان بخش سخنان شهردار تهران بود.
 روزنامه اعتماد در شماره شنبه یکم خرداد درباره جشن برنامه دکتر سلام، نوشت: سخنان محمدباقر قالیباف، شهردار تهران شاید قابل توجه‌ترین بخش مراسم جشن سه سالگی دکتر سلام بود، جمله ای که به تیتر اصلی سخنان محمدباقر قالیباف تبدیل شد که گفت: «اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند.» کنایه سنگین او به دولت حسن روحانی پایان بخش سخنان شهردار تهران بود.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان با ایران معامله کنید، می نویسد: هتل اینترکانتیننتال لندن، میزبان کنفرانس بزرگ مالی و بانکی مرتبط با ایران تحت عنوان «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی بین‌المللی» بود. کنفرانس یک روزه لندن در حالی برگزار شد که کمتر از ١٠ روز پیش هم جان کری، وزیر امور خارجه امریکا دوشادوش فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی خود در لندن با ٩ نفر از روسای بانک‌های مهم انگلیسی و اروپایی دیدار کرد. دیداری که در آن کری به صراحت به بانکداران اروپایی اطمینان خاطر داد که می‌توانند به تجارت با ایران بازگردند و برای چندمین بار هم تذکر داد افرادی که نسبت به تجارت با ایران سوال دارند می‌توانند از وزارت خزانه‌داری امریکا سوال کنند. 
روزنامه اعتماد با درج عنوان علیه «امید» عدد سازی نکنید، آورد: پشت سر گذاشتن دو مرحله انتخابات دهمین پارلمان جمهوری اسلامی و پایان تکاپوهای انتخاباتی از یک سو و بحث داغ تشکیل فراکسیون‌های سیاسی و انتخاب ریاست مجلس از سوی دیگر بهانه‌ای بود تا شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها صبح روز پنجشنبه در تالار نیایش سعادت آباد تهران گرد هم آیند و گفت و شنودی چند ساعته داشته باشند. محمدرضا عارف منتخب نخست تهران در این نشست به سوابق مدیریتی دوره اصلاحات اشاره کرد: «کدام برنامه عملکردی مثل برنامه سوم توسعه داشت؟ این ظرفیت بالای اصلاحات است. چرا نمی‌خواهیم این ظرفیت در اختیار نظام باشد؟ او یک خواسته از منتخبین کشور دارد: «از شما خواهش می‌کنم ائتلاف و فراکسیون امید را تقویت کنید.» عارف در ادامه صحبت‌هایش به عددسازی‌ها و رفتارهای تفرقه‌افکن رسانه‌های تندرو اشاره کرد و گفت: «در جلسه ای‌که با منتخبین فراکسیون امید داشتیم، با توجه به اینکه شرایط را می‌دانستیم حضور ٩٠ تا ١٠٠ نفر در جلسه را پیش‌بینی می‌کردیم. تشکر می‌کنیم که ١٠٥ نفر به این جلسه آمدند. عده‌ای عددسازی می‌کنند اما ما هیچ تمایلی به عدد سازی نداریم.» سخنان عارف این بار قاطعانه‌تر بود: «اصلاح‌طلبان به هیچ‌وجه برای قدرت از اخلاق عبور نمی‌کنند. بدانند که فراکسیون ما ١٠٥ نفر نیست و در هر جلسه‌ای معمولا ٢٠ تا ٣٠ درصد غایب طبیعی می‌نماید که دلایلی هم داشت و ما آن را پیش‌بینی می‌کردیم. رقبا این چند روز را تحلیل نکنند تا روز اول مجلس نشان دهیم قدرت فراکسیون امید چقدر است.» 
این روزنامه با انتشار عنوان استقبال گرم مراجع تقلید از رییس‌جمهوری، نوشت: حسن روحانی از همان سال ٩٢ نشان داد که هم اهمیت داشتن یک رابطه قوی با قم را می‌داند و هم از ارزش حمایت‌های متنفذین مذهبی این شهر از دولتش آگاه است. بر همین اساس بوده که از آغاز به کارش در پاستور تقریبا هر ماه یکی از مقامات عالیرتبه دولت او راهی پایتخت مذهبی ایران شده‌اند. دیدارهای دیروز حسن روحانی با علمای این شهر اما اهمیت کاملا متفاوتی دارد. رییس‌جمهوری دیروز در جریان این سفر غیررسمی با حضرات آیات عظام و مراجع تقلید، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله علوی گرگانی و آیت‌الله سبحانی دیدار داشت.
روزنامه اعتماد با بررسی عنوان شهری را خراب می‌کنند تا مخالفان‌شان زیر آوار بمانند، می نویسد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره فرهیختگان این دانشگاه حاضر شد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در چهارمین دوره جشنواره فرهیختگان گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی وارد دوره کاملا جدیدی شده که رسالت دانشگاه‌ها با این بخش تکمیل می‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی در ٣٣ سال گذشته رشد کرده و آنقدر دستاورد داشته که ٥٤درصد فارغ‌التحصیلان کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.»رییس هیات امنا گفت: این دانشگاه با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان قصد دارد وابستگی خود را به شهریه کم کند. متاسفانه حسودها و دشمنان انقلاب همواره در کمین‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی نیاز به حراست دارد. او افزود: «در حال حاضر بعضی از افراد برای ما مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کنند و اگر با چند نفر مخالف باشند شهر را خراب می‌کنند تا شاید آن چند نفر را زیر آوار ببرند.»
این روزنامه در نگاه روز عنوان «مطالبه مردم از پارلمان» را به قلم محمود میرلوحی فعال سیاسی اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «هشدار مجدد رهبر انقلاب به مسوولان درباره معضلات اجتماعی»، «وزیر اطلاعات: رفع تصرف 40 هزار هکتار از زمین خواران»، «احتمال تعیین نرخ 1250 تومانی بنزین» و «بازگشت بنا با «جام»» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: