کد خبر: ۷۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 21 May 2016
مراجع عظام تقلید در قم در دیدار با رییس جمهوری مراتب قدردانی خود را از تلاش های دولت برای بهبود وضع کشور اعلام کردند.
 روزنامه اطلاعات در شماره شنبه یکم خرداد در تشریح تیتر نخست، نوشت: مراجع عظام تقلید در قم در دیدار با رییس جمهوری مراتب قدردانی خود را از تلاش های دولت برای بهبود وضع کشور اعلام کردند.
این روزنامه با درج عنوان بیانیه آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در حمایت از تجارت با ایران، آورد: آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: شرکت‌ها تا زمانی که در داد و ستد با ایران همه قوانین مناسب را رعایت کنند، ما مانع از این داد و ستد آن‌ها نخواهیم شد. به گزارش ایسنا در این بیانیه که وزارت امور خارجه آمریکا آن را منتشر کرده آمده است: این چهار کشور راهنمایی جامعی در مورد دامنه تحریم‌های لغو شده و تحریم‌هایی که همچنان به قوت خود باقی است ارائه کرده‌اند. شرکت‌ها ممکن است همچنان سئوال‌هایی در ارتباط با برخی تحریم‌های خاص یا نگرانی‌هایی در مورد انجام دادن معامله با ایران داشته باشند. ما آماده‌ایم فورا توضیحات لازم را در این باره ارائه کنیم.
روزنامه اطلاعات با بررسی عنوان جمعیت شهری کشور در 35 سال گذشته 5 برابر شده است، نوشت: علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش «روز ملی جمعیت»در دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه ایران از نظر جمعیت در بهترین موقعیت تاریخی خود به سر می‌برد و ۷۰درصد جمعیت کشور در سنین ۱۵تا ۶۴سال هستند، گفت: این دوران پنجره جمعیتی نامیده می‌شود و فرصت بزرگی برای کشور است که با مدیریتی درست امکاناتی برای سرمایه‌گذاری، اشتغال، ازدواج و مسکن را برای مردم فراهم کند. وی افزود: رشد جمعیت کشور از 3.9درصد در دهه های ۵۰ و ۶۰ به 1.3درصد در دهه ۸۰کاهش یافت، جمعیت کشور در مدت ۳۵سال، 2.3برابر و در مناطق شهری ۵ برابر شده اما نیازهای مردم مطابق با رشد آنها تامین نشده است.
قهرمانی مقتدرانه ایران در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: ایران برای پنجمین بار قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد. تیم ملی کشتی فرنگی ایران با شکست 8 بر صفر روسیه به پنجمین قهرمانی خود در جام جهانی کشتی فرنگی رسید. به گزارش ایسنا، فینال جام جهانی کشتی فرنگی بین ایران و روسیه در سالن مملو از جمعیت شهید دستغیب شیراز برگزار شد که تیم ملی ایران موفق شد مقابل روسیه به برتری برسد و قهرمان شود. ترکیه هم با غلبه بر قزاقستان سوم شد.
روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان واردات انبوه فولاد تولیدکنندگان داخلی را با بحران مواجه کرده است، آورد: واردات بی رویه یکی از چالش هایی است که نه تنها فولاد مبارکه را تهدید می کند، بلکه اقتصاد کشور نیز از این هجمه در امان نخواهد بود. محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، واردات محصولات فولادی را مهم ترین چالش صنعت فولاد اعلام کرد، با اشاره به اینکه تولید کنندگان جهانی فولاد هرچند در سال گذشته با کاهش شدید قیمت فروش محولات روبرو شدند اما با توجه به کاهش چشمگیر قیمت مواد اولیه و انرژی در جهان( کاهش قیمت جهانی سنگ آهن از 168 دلار بر تن به حدود 47 دلار بر تن و نفت از بشکه ایی بیش از 100 دلار به حدود 40 دلار) توانستند با کاهش هزینه خرید مواد اولیه و انرژی بهشی از کاهش درآمد حاصل از کاهش قیمت فروش محصولات و حاشیه سود خود را جبران کنند.
«روایت هفته نامه «خط حزب الله» از دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره آسیب های اجتماعی» و «بازگشت امنیت کامل به «زینبیه» و «ریف دمشق» با عملیات پیروزمند ارتش سوریه» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
روزنامه اطلاعات همچنین ویژه نامه ولادت با سعادت امام زمان (عج) با عنوان «انتظار سبز» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: