کد خبر: ۷۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 17 May 2016
بانكداري ايراني - بانک سینا از اولین بانک‌های ایران بود که بعد از اجرایی شدن برجام به برقراری ارتباط با بانک‌های جهان اقدام‌کرده و در نتیجه این مبادلات ارزی، عملکرد بانک سینا در سال 95 روند افزایشی خواهد داشت.
 بانكداري ايراني  -بانک سینا از اولین بانک‌های ایران بود که بعد از اجرایی شدن برجام به برقراری ارتباط با بانک‌های جهان  اقدام‌کرده و در نتیجه این مبادلات ارزی، عملکرد بانک سینا  در سال 95 روند افزایشی خواهد داشت.  

معاون امور سرمایه گذاری و بین الملل بانک سینا، با بیان مطلب فوق در گفت‌وگوبا  " بانکداری ایرانی"  افزود: بانک سینا در سال 1389 مجوز ارزی دریافت کرد، اما در همان سال مورد تحریم قرار گرفت و مهم‌تر اینکه تحریم بانک سینا هم از طرف آمریکا و هم از سوی اروپا علیه بانک سینا وضع شده  و این تحریم‌های ظالمانه تا سال 94 ادامه داشت. 

محمدرضا ساروخانی، در ادامه عنوان کرد: بانک سینا قبل از اجرایی شدن برجام،  مقدمات مبادلات ارزی با بانکهای دیگر را مهیا  کرده و به استخدام افراد مجرب و لایق، تجهیز بانک به نرم‌افزار و سخت افزارهای لازم اقدام کرد و به همین دلیل ، بلافاصله  بعد از اجرایی شدن برجام در دی ماه سال 1394  بانک سینا  اقدام به ارتباط گیری با بانک‌های جهانی کرده و همچنان در حال مذاکره است. برقراری ارتباط کمی زمان‌بر بوده و باید مراحل زیادی را طی شود، اما  این فرآیند رو به پایان است.
  
این مقام مسوول افزود: تا کنون در مذاکره  با بانک‌های ترکیه مانند هالک و  روسیه مانند اگزیم پیشرفت‌هایی حاصل شده  و همزمان با کشورهای کره جنوبی و سوییس  در حال گفت‌وگو  هستیم اما همانگونه که پیش تر اشاره شد برقراری ارتباط با بانکهای جهانی زمان می برد و تا یکی دو ماه دیگر این مذاکرات نتیجه خواهد داد، البته باید گفت که بانک سینا از طریق بانک ایران و اروپا در  کشورهای اروپایی فعال است. 

معاون ‌بین‌الملل بانک سینا در خصوص اتصال بانک سینا به شبکه سوئیفت گفت: با ضرس قاطع  می گویم که هیچ گونه مشکلی در خصوص سوئیف نداریم و پیام‌ها ردوبدل می شود. همچنین در حال حاضر کارگزاری‌های این بانک در جهان فعال بوده و  گشایش اعتبارات اسنادی و عملیات ارزی انجام می شود. 

و در پایان  محمد رضا ساروخانی در خصوص تاثیر مبادلات ارزی بر عملکرد بانک سینا گفت : با توجه به افزایش مبادلات ارزی نقش افزاینده بر عملکرد بانک داشته و در صورت‌های مالی نقش آفرینی می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: