کد خبر: ۷۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 10 May 2016
رئیس مجلس با اشاره به قاچاق کالا بیان کرد: قاچاق مانند خوره اقتصاد مقاومتی را از بین می‌برد، سالانه حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود، با این رقم هیچ تولیدی ایجاد نمی‌شود و مشکلات اقتصادی کشور هم از این موضوع نشأت می‌گیرند.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران ناجا، افزود: در زمینه قاچاق کالا و سوخت نه استانداردها رعایت می‌شود و نه تولید کشور رونق می‌یابد که این معضل بزرگی برای کشور است و باید به عنوان پروژه‌ای مهم در کشور ساماندهی شود. لاریجانی ادامه داد: حجم فراوان قاچاق در کشور نشان می‌دهد که یک سیستمی پشت قضیه است و باید برخوردهای لازم را انجام دهیم، اگر ناجا مبارزه با قاچاق را مسأله مهم خود قلمداد کند بخوبی می‌تواند برخوردهای لازم را انجام دهد، ارزش دارد که برای مبارزه با قاچاق هزینه بدهیم زیرا با این حجم از قاچاق نمی‌توان سرمایه گذاری کرد.

وضعیت امنیت کشور استثنایی است
رئیس مجلس همچنین با اشاره به عملکرد خوب نیروی انتظامی در برخورد با جریان‌های شرور و ضدانقلاب تأکید کرد: وضعیت امنیت کشور با توجه به ناامنی‌های موجود در منطقه، استثنایی است. منطقه ما هیچ‌گاه تا این اندازه از نظر اقدامات ضدامنیتی شلوغ نبوده زیرا در کشورهای همسایه غربی و شرقی ایران، برهم ریختگی‌های امنیتی فراوانی وجود دارد. وی گفت: برهم ریختگی امنیتی منطقه نتیجه دخالت‌های بین‌المللی است. باید توجه داشت که این مشکلات در محدوده جغرافیایی خاصی باقی نمی‌ماند و سایر کشورها نیز از این مشکلات آسیب می‌بینند.

وی تصریح کرد: آرامش روانی کشور مدیون زحمات نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح است، درخصوص جریانات تروریستی باید ارزیابی داشته باشیم و بعید می‌دانم این موجودات موذی در کوتاه مدت از بین بروند.وی افزود: نیروهای مسلح و نیروی انتظامی کشور باید خود را با توجه به شرایط منطقه سامان دهند و به همین دلیل بودجه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در مجلس شورای اسلامی افزایش یافت تا بنیه دفاعی خود را در مقابل اشرار و تروریست‌ها تقویت کنند.

لاریجانی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان انتظامی افزود: اینکه اگر رسانه‌ها در مواقعی که امنیت اجتماعی مخدوش می‌شود مرثیه سرایی کنند فایده‌ای ندارد، زمانی که نیروی انتظامی با ناقضان امنیت اجتماعی قاطع برخورد می‌کند و قوه قضائیه نیز با سرعت اقدامات لازم را انجام می‌دهد، رسانه‌های گروهی باید این موضوع را منتشر کنند تا همه بدانند که مسئولان مرتبط پیگیر هستند و این موضوع شوخی‌بردار نیست، رسانه‌ها باید شتاب دستگاه‌ها را در این زمینه منعکس کنند.وی تأکید کرد: مجلس آمادگی دارد قوانینی را تهیه کند تا روند شتاب برخورد نیروی انتظامی با ناقضان امنیت اجتماعی را تسریع بخشد، مسئولان نیروی انتظامی پیشنهاد‌های خود را آماده کنند و حتی اگر لازم باشد ستادی برای اقدامات لازم در این زمینه ایجاد شود، لازم است این پروژه را به عنوان پروژه مهم خود قلمداد کنید. به گفته لاریجانی امنیت پایه اقتصاد مقاومتی است زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد سرمایه گذاری نیز ایجاد نمی‌شود و لازم است همه مسئولان این موضوع را مورد توجه خود قرار دهند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تصور من بر این است که نیروی انتظامی بعد از انقلاب رو به تکامل رفته است، در ابتدای انقلاب نیروهای انتظامی پراکندگی داشتند ولی امروز تحت یک فرماندهی واحد از نظر تشکیلاتی نیز کارآمد و منظم تر شده‌اند.وی ادامه داد: نقش فرماندهان در ساماندهی امور مؤثر بوده و امروز سردار اشتری از جمله فرماندهان باتجربه و پرکاری است که فرماندهی نیروی انتظامی را برعهده دارد، سایر فرماندهان نیز از تجربه حرفه‌ای خوبی برخوردار هستند که نقطه قوت نیروی انتظامی محسوب می‌شود. رئیس مجلس با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات اخیرهم بیان کرد: تلاش‌های نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات قابل قدردانی است.

رئیس مجلس همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: در ناهنجاری‌های اجتماعی به دو گونه می‌توانیم در رسانه‌ها با آن برخورد کنیم؛ یک روش این است که موضوع را در اجتماع گسترش دهیم و راجع به آن مرثیه سرایی کنیم ولی اگر بخواهیم طبیبانه برخورد کنیم رسانه‌ها باید به‌عنوان یکی از نهادهای برخوردکننده، نقش بازدارنده‌ای را ایفا کنند تا کسی جرأت انجام کارهای مخالف هنجارهای اجتماعی نداشته باشد، در مورد قاچاق نیز باید به همین شیوه رفتار کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: