کد خبر: ۷۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 06 May 2016
مدیرعامل شرکت نفت گفت: با افتتاح فازهای مختلف، برداشت ما از این میدان مشترک به حدود 75 درصد برداشت کشور قطر رسیده است.
علی اکبر شعبان پور در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: امسال برداشت قطر از این میدان به 177 میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به سه سال گذشته ثابت بوده است اما برداشت ایران رو به افزایش بوده و امسال به رقم حدود132 میلیارد متر مکعب رسیده است.
 
وی گفت: با افتتاح پنج فاز بعدی ایران در این میدان برداشت ما به روزانه 500 میلیون متر مکعب خواهد رسید که در این صورت در برداشت از این میدان مشترک با قطری ها مساوی خواهیم شد.
 
شعبان پور افزود: تا زمستان امسال از مجموع نصب و افزایش ظرفیت پنج فاز باقی مانده روزانه صد میلیون متر مکعب به برداشت ایران از این میدان افزوده خواهد شد.
 
وی گفت: با راه اندازی همه 24 فاز پارس جنوبی ظرفیت برداشت ایران به 800 میلیون متر مکعب در روز و حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی خواهد رسید.
 
شعبان پور در پاسخ به سوالی درباره لایه نفتی کشف شده در میدان گازی پارس جنوبی هم گفت: فاز اول بهره برداری از این لایه نفتی  وضعیت خوبی دارد و برنامه ریزی ما تولید و راه اندازی حداقل 35 هزار بشکه نفت در فاز اول خواهد بود.
 
خبرنگاری درباره وضع بهره برداری از میدان گازی فرزاد بی که بین ایران و عربستان مشترک است سوال کرد که مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پاسخ داد: در این باره در حال مذاکره با یک شرکت بزرگ هندی هستیم که در سفر وزیر انرژی هند به ایران وضعیت بهره برداری و وضعیت مالی این قرارداد مورد بررسی قرار گرفت و قرار است طرف هندی پس از بررسی ها نتیجه را به ما اعلام کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: