کد خبر: ۶۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 02 May 2016
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۰ سنت، معادل ۱.۳ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۴۶ دلار و ۷۷ سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۰ سنت، معادل ۱.۳ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۴۶ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تولید در خاورمیانه تاثیر مثبت ناشی از کاهش تولید در آمریکا و کاهش اخیر ارزش دلار را خنثی کرده، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 60 سنت، معادل 1.3 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 46 دلار و 77 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم 48 سنت کاهش یافت و به 45 دلار و 44 سنت رسید.

تحلیلگران گفتند، افزایش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) بر فاکتورهای مثبتی نظیر کاهش تولید نفت آمریکا و کاهش ارزش دلار تاثیر گذاشته است.

بانک ای ان زد با اشاره به افزایش تولید اوپک به عنوان عامل اصلی کاهش قیمت نفت نوشت: «کاهش ارزش دلار نتوانست سرمایه گذاران در بازارهای نفت را هیجان زده کند.»

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امسال بیش از 6 درصد کاهش یافته، اما تجار می گویند تضعیف ارز آمریکا و کاهش تولید نفت این کشور در جریان افزایش قیمت های ماه آوریل تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.

بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا منتشر شده، عرضه نفت از 32.47 میلیون بشکه در ماه مارس به 32.64 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل افزایش یافته است. این رقم تقریبا برابر با 32.65 میلیون بشکه ای بود که هنگام بازگشت اندونزی به اوپک در ماه ژانویه به ثبت رسید و بالاترین رقم تولید این سازمان حداقل از سال 1997 تاکنون بود.

علیرغم افت قیمت ها در روز دوشنبه، سایر تحلیلگران اطمینان دارند که روند کاهشی حدودا 2 ساله قیمت نفت به پایان رسیده و بسیاری از آنها پیش بینی خود از قیمت نفت را بالا برده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: