کد خبر: ۶۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 30 April 2016
بانكداري ايراني -بانک آینده که در سال 93 به دلیل شرایط اقتصادی کشور با مشکلاتی از قبیل سودآوری دست و پنجه نرم می کرد در حال حاضر به صورت کامل از این وضعیت خارج شده و عملکرد خوبی را ارائه کرده است .
بانكداري ايراني  - بانک آینده که در سال 93 به دلیل شرایط اقتصادی کشور با مشکلاتی از قبیل سودآوری دست و پنجه نرم می کرد در حال حاضر به صورت کامل از این وضعیت خارج شده  و عملکرد خوبی را ارائه کرده است .

 این بانک  که در سال1393  به دلیل رکود اقتصادی کشور،  زیان هایی را متحمل شده بود ،  در سال 94 توانست از زیان خارج شده و سود شناسایی کند.  این بانک که  در سال 92 به ازای هر سهم 151 ریال عایدی داشت ، در سال 93 نه تنها نتوانست سودی محقق کند بلکه به ازاي هر سهم 140 ريال زیان ساخت. اما با عملکرد مناسب، در سال 94 مجدد به وضعیت سود دهی بازگشت و 41 ریال سود تنها در شش ماه ابتدایی سال ساخت و پیش بینی می شود که در شش ماه دوم سود بیشتری را محقق کرده و  تعدیل مثبت قابل توجهی را اعلام کند.

علاوه براین ، بانک آینده در سال 94 بدهی خود به بانک مرکزی تا 64 درصد کاهش دهد و  از رقم 97هزار و 434میلیون ریال  به رقم 34هزار و 947میلیون ریال برساند  و در طرف مقابل مطالبات از بانک مرکزی نیز حدود 44درصد افزایش پیدا کرد و از رقم 27هزار و 906میلیون ریال به رقم 40هزار و 74میلیون ریال رسید. 

شایان ذکر است که بانک آینده که از ۱۱ آبان‌ ۹۲ در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران با نماد "وآیند" درج‌ شده و از دوم تیر سال جاری شاهد بازگشایی نماد و انجام نخستین معاملات سهام بعد از پذیره نویسی بوده، در صدد افزایش سرمایه سنگین ۳۰۰ درصدی برآمده است. حال ، این بانک در سال 94 سرمایه خود را از  از مبلغ 8000 میلیارد ریال به مبلغ16000 میلیارد ريال افزایش خواهد یافت .

هدف از این تامین مالی سنگین این بانک با سرمایه اسمی ۸۰۰ میلیارد تومانی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و امنیت خاطر سپرده گذاران،بهبود فضای کسب و کار با اعطای تسهیلات بیشتر به واحدهای تولیدی و غیر تولیدی،بهبود نسبت دارایی ثابت به حقوق صاحبان سهام و حفظ منافع سهامداران اعلام شده است. به این ترتیب سرمایه اسمی 800 میلیارد تومانی این بانک از محل مطالبات آورده نقدی و سهامداران به 1600 میلیارد خواهد رسید و صرف اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و رعایت الزامات و مقررات بانک مرکزی خواهد شد.

گفتنی است که  بانک آینده؛ از مجموعه سهام‌داران بانک تات، موسسه مالی و اعتباری صالحین و موسسه مالی و اعتباری آتی (75 درصد سهام) و پذیره‌نویسان جدید (25 درصد سهام) تشکیل شده و در قالب یک بانک تجاری خصوصی با سرمایه پایه هشت هزار میلیارد ریال و با راهبرد حضور مؤثر و کارآمد در حوزه‌های خدمات بانکداری: خرد، تجاری، مؤسسه‌ای و اختصاصی، به ارائه خدمات مشتریان خود می پردازد.

"بانک آینده" به استناد مصوبه یک‌هزار و یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار، از ادغام بانک تات، ‌مؤسسه اعتباری صالحین و ‌مؤسسه اعتباری آتی، با سرمايه‌ی پايه هشت (8) هزار میلیارد ریال؛ در تیرماه سال 1391 شکل گرفت. متعاقباً، بانک آینده، بر اساس مجوزهای صادره از سوی بانک مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ تحت شماره 442325 و شناسه ملی 10320894878، در تاریخ 1392/05/16 به ثبت رسید. بانک آینده از مجموعه‌ی بیش از ۱۷هزار  سهامدار، پس از طی مراحل لازم، در تاریخ 1393/12/26 موفق به اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی ج.ا.ایران گردید.

 به گزارش بانكداري ايراني  ،  در حال حاضر، بانک آینده با مجموعه‌ای از نیروی انسانی توانا (حدود 3900نفر) و حمایت حدود 2میلیون نفر مشتری، در قالب يك بانك تجاري خصوصی و با راهبرد حضور مؤثر و كارآمد در حوزه‌هاي خدمات بانكداري: خرد، تجاری، مؤسسه‌اي و خدمات بانكداري اختصاصي در بستر آخرین دستاوردهای فناوري اطلاعات و ارتباطات، با 165 شعبه در سراسر کشور، مشغول فعالیت است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: