کد خبر: ۶۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 28 April 2016
بانكداري ايراني - صنعت بیمه در بازار سرمایه در 5 روز کاری هفته جاری (هفته کاری منتهی به 8 اردیبهشت) با بازدهی مناسبی همراه بوده و نمادهای چون دانا با رشد بیش از 20 درصد در یک هفته ، سبب غافلگیری فعالان بازار شد.
بانكداري ايراني  - صنعت  بیمه  در بازار سرمایه در 5 روز کاری هفته جاری (هفته کاری  منتهی به 8 اردیبهشت) با بازدهی مناسبی همراه بوده و نمادهای چون دانا با رشد  بیش از 20 درصد در یک هفته ، سبب غافلگیری فعالان بازار شد.

عامل اصلی  رشد نمادهای بیمه انتشار اخبار مثبت پیرامون شرکت های دانا و البرز  بود. اما برخی از کارشناسان معتقدند که در ماههای اخیر بیشتر نمادهای بیمه ای از بازار جا مانده و همچون دیگر نماهای بورسی رشد نکرده بودند علاوه بر این اخباری همچون افزایش حق بیمه شخص ثالث و غیره نیز تاثیر مثبتی بر این نمادها گذاشت.

به گزارش بانکداری ایرانی ، شاخص بیمه در هفته جاری معادل 9.09 درصد و در 30 روز گذشته  معادل  16.26 درصد بازدهی داشت.  در واقع شاخص  شرکت های بیمه ای بصورت روزانه 102 میلیارد از ارزش معلاملات و 24 هزار میلیارد ریال از ارزش بازار را  به خود اختصاص داد. که از این لحاظ در بین 39صنعت موجود در بورس،  رتبه پنجم را کسب کرد که قابل توجه است .

بیمه های چون دانا، پاسارگاد، اتکای ایرانیان، البرز و میهن در روزهای اخیر همواره با صف خرید و بیمه های چون ملت، آسیا و دی با بازدهی کمتر و بعضا با صف فروش روبرو شدند.  

بر اساس این گزارش ، بیمه دانا در ابتدای هفته با قیمت 1945 بازگشایی و در پایان هفته با قیمت 2267 بسته شد و معادل 20 درصد در 5 روز گذشته  بازدهی داد . بیمه البرز نیز در ابتدای هفته 1200 ریال بازگشایی و در پایان هفته 1412 ریال بسته شد که و معادل 18 درصد رشد کرد بعد از آن بیمه میهن با رشد 12 درصدی قرار دارد که با قیمت 1192 ریال در ابتدای هفته معامله و در پایان هفته به 1323 ریال رسید. 

 به گزارش بانكداري ايراني  ، کم بازده ترین نماد بیمه ای نیز مربوط به بیمه ملت بود که در ابتدای هفته 1408 ریال بازگشایی و در پایان هفته با 1297 ریال بسته شد و معادل 8 درصد کاهش داشت. 



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: