کد خبر: ۶۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 22 April 2016
بانکداری ایرانی – در روز شنبه 28فروردین سال 1395 پس از جنگ نفس گیر بین عرضه و تقاضا کننده های بازار سرمایه طی چند روز، ناگهان شاخص کل بورس سومین سقوط تاریخی خود را ثبت و 1603واحد ریزش کرد .
 بانکداری ایرانی –  در روز شنبه  28فروردین سال  1395 پس از جنگ نفس گیر بین عرضه و تقاضا  کننده های بازار سرمایه طی چند روز،  ناگهان شاخص کل بورس سومین سقوط تاریخی خود  را ثبت  و 1603واحد ریزش کرد . 

این سقوط تاریخی بعد از سخنرانی ولی الله سیف ، رییس کل بانک مرکزی ، در  خصوص احتمال از بین رفتن توافقات برجام با ادامه رفتار متناقض آمریکا رخ داد. 

اولین رکورد افت شاخص بورس اوراق بهادار در   بهمن ماه سال 92 با کاهش 2500واحدی  و دومین رکورد بی سابقه در 26اسفند 1393 با نزول  3500واحدی اتفاق افتاد. و سومین افت تاریخی نیز اولین روز هفته چهارم سال 95 رخ داد. 

این سقوط تاریخی از آن روی مهم است که سال 95 را کارشناسان اقتصادی سال رونق اقتصادی تلقی کردند و  تحلیل گران بورسی از بازار انتظار روزهای متعادل و دور از افت های شدید دارند اما رفتار هفته های اخیر بازار سرمایه  نشان داد که این انتظار از بورس کمی خوش بینانه بوده و بورس روزهای سختی را پیش رو دارد . 

 به گزارش بانكداري ايراني ، گروه بانک که در روزهای اخیر در واکنش به عدم عملیاتی شدن سوئیفت در جا می زد با سخنرانی این مقام مسوول در خصوص برجام، واکنش تندی  نشان داده و تمامی نمادهایش با صف های فروش سنگینی روبرو و با کاهش 5درصدی مواجه شدند. و در نمادهای بانک ملت و تجارت و صادرات شاهد تکاپوی بیشتر سهامداران برای خروج از سهم بودیم . از طرف دیگر نمادهای بیمه ای نیز با افت شدید مواجه شدند و 5درصد از ارزش خود را از دست دادند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: