کد خبر: ۶۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 16 April 2016
بانکداری ایرانی – در 2 سال گذشته بازار سرمایه از کمبود نقدینگی رنج می برد و کارگزاری ها سعی داشتند که با تخصیص اعتبار به سهامداران بازار را فعال تر کنند . اما در این کار کمتر موفق بودند .
 بانکداری ایرانی –  بانک سینا طی  فراخوانی اعلام کرد که  به بازار سرمایه تسهیلات می دهد تا از همه ظرفیت های  بورس  استفاده شود. 

بانک سینا اعلام کرد: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بازار سرمایه و تقویت همکاری‌ها، امکان اعطای تسهیلات به کارگزاران فعال در بازار بورس اوراق بهادار از سوی بانک سینا فراهم شد.

 این تسهیلات در راستای سیاست‌های بانک سینا مبنی بر تامین بخشی از نیاز مالی فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی به متقاضیان اعطا می‌شود.

 این اتفاق در حالی می افتد که بنابه گفته محمد فطانت ، رییس سازمان بورس ،  سال 95 ، شاهد رونق بازار سرمایه خواهیم بود.اما این رونق با کمک نقدینگی میسر خواهد بود .

به گزارش بانكداري ايراني  و  به گفته حسین خرازی خزلی ، یکی از مدیران عامل کارگزاری های فعال ، یکی از راههای برون رفت از مشکلات بازار سرمایه ، رفع کمبود نقدینگی بازار بوده  و راه حل آن نیز تخصیص اعتبار به معامله گران است. 

مشکل نقدینگی از آن روی مهم است که  در 2 سال گذشته بازار سرمایه از کمبود نقدینگی رنج می برد و کارگزاری ها سعی داشتند که با تخصیص اعتبار به سهامداران بازار را فعال تر کنند . اما در این کار کمتر موفق بودند  زیرا کارگزاری ها دارای منبع مالی عظیمی نیستند تا بتوانند به مدد بازار بشتابند بلکه همواره از بانکها تسهیلات گرفته و آن را به مشتریان خود اعطا می کردند اما هزینه این تامین مالی برای فعالان بازار و هم کارگزاری ها بالا بود  لذا از سوی کارگزاری ها این فراخوان بانک سینا زمانی جذاب تر خواهد بود که این هزینه نیز مورد توجه بانکدارن باشد. 

بانک سینا برای رسیدن به این منظور ، دو شعبه مرکزی و گاندی بانک سینا جهت اجرای این طرح و اعطای تسهیلات، متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به این شعب از نحوه دریافت تسهیلات اطلاع پیدا کنند.

بانک سینا در حال حاضر تسهیلات متنوعی در راستای حمایت از فعالیت‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و همچنین در زمینه احداث و تکمیل ساختمان، خرید محل کسب و کار و پزشکان متخصص اعطا می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: