کد خبر: ۶۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 14 April 2016
بانکداری ایرانی –طی هفته جاری سه بیمه گر قدیمی لیدر بازار بودند بیمه دانا به دلیل خبرهای زیادی که پیراون آن منتشر شد در راس گروه و مورد اقبال سهامداران بود بود بعد از آن بیمه البرز و آسیا قرارداشتند .
 بانکداری ایرانی –صنعت بیمه در  بورس،  هفته پر نوسانی را پشت سر گذاشت . در ابتدای هفته،   سهام شرکت های بیمه ای ، روز را  با بازدهی مثبت و حجم خرید بالا ، پشت سر گذاشتند ولی رفته رفته  تا  پایان هفته ،  به سمتی رفتند که  نهایتا  با صف های فروش و عرضه سنگین ، هفته را به پایان بردند. 

طی بررسی های لایحه بودجه سال 95  ، نمایندگان خانه ملت،  این  هفته ،  اقدام به  تصویب افزایش سرمایه شرکت های بیمه ای دولتی  کرد این افزایش سرمایه از محل وجوه  واگذاری سهام دولتی بانکها و بیمه گرها خواهد بود. 

گروه بیمه  در بورس دارای P/E معادل  6.96  است و شاخص گروه نیز رقم  4448 واحد است . این گروه در هفته جاری 2.93درصد بازدهی مثبت برای سهامداران  خود به همراه داشت.

سه لیدر بیمه ای بورس 

طی هفته جاری سه بیمه گر قدیمی لیدر بازار بودند بیمه دانا به دلیل خبرهای زیادی که پیراون آن منتشر شد در راس گروه  و مورد اقبال سهامداران بود بود بعد از آن بیمه البرز و آسیا قرارداشتند .

بیمه دانا به عنوان لیدر فعلی گروه بیمه ایی  در بورس،   با بیش از  یک میلیارد سهم  در 5 روز گذشته ،  با 25 درصد رشد قیمتی،  بیشترین بازدهی را در بازار سرمایه در شرایط رکود  بازار را داشت . این شرکت 149 ریال سود برای سال 94 در نظر  گرفته بود و با این سود،  P/E  آن به رتبه 12.57 رسیده که نسبت به P/Eگروه با رتبه 6.96 کمی بالا به نظر می رسد .

بعد از آن بیمه البرز با داشتن  4میلیارد سهم قراردارد این شرکت  شرایط مناسبی را در بورس در  5روز گذشته نداشت . سود پیش بینی شده بیمه البرز 138 ریال است که این سود، نسبت P/E معادل 9.08 رقمی را  بوجود آورده است 

 وبعد از البرز نیز بیمه آسیا با 2میلیارد و 300میلیون سهم قرار دارد  نماد "آسیا" در بورس در هفته جاری بیش از 5درصد بازدهی داشت اما در پایان هفته  رویه نزولی به خود گرفت . EPS بیمه البرز 152ریال است که بواسطه آن P/E معادل 10.18 رقمی ساخته است .

 به گزارش بانكداري ايراني ، در آخرین روز هفته جاری تمامی نمادهای بیمه گری در بورس ، با رویه منفی و اغلب با صف فروش همراه بودند و به دلیل صعود مناسب در جند روز گذشته ،  به اصلاح قیمت روی آوردند، اما انتظار می رود در سال 95 صنعت بیمه در کشور پر بار تر از سال گذشته باشد بنابراین بیمه گرها در بورس سال پر بازدهی را خواهند داشت.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: