کد خبر: ۶۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - 08 April 2016
قائم مقام صندوق بیمه كشاورزی به تامین نشدن بخشی از اعتبار مورد نیاز این صندوق از سهم دولتی اشاره و بر نامتناسب بودن اعتبارات بیمه كشاورزی با تنوع و حجم خسارت های وارد شده به این بخش تاكید كرد.
 قائم مقام صندوق بیمه كشاورزی به تامین نشدن بخشی از اعتبار مورد نیاز این صندوق از سهم دولتی اشاره و بر نامتناسب بودن اعتبارات بیمه كشاورزی با تنوع و حجم خسارت های وارد شده به این بخش تاكید كرد.

«محمدابراهیم حسن نژاد» ج در گفت و گو با  ایرنا گفت: برخی بیمه گذاران بخش كشاورزی به دلیل پرداخت نشدن حق سهم دولت، خسارت خود را نگرفته و از این امر ناراضی اند. 

حسن نژاد یادآوری كرد: در روزهای پایانی پارسال سه هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت تامین شد و در اختیار صندوق بیمه كشاورزی قرار گرفت اما هنوز بخشی از حق سهم دولت پرداخت نشده است. 

قائم مقام صندوق بیمه كشاورزی تصریح كرد: به طور تقریبی از مجموع 10 هزار و 820 میلیارد ریال حق بیمه، بیش از دو سوم یعنی هفت هزار و 472 میلیارد ریال سهم دولت و بقیه (سه هزار و 348 میلیارد ریال) سهم بیمه گذاران است. 

حسن نژاد افزود: صندوق بیمه كشاورزی ایران پس از بررسی و ارزیابی كارشناسی تا اسفندماه پارسال به 854 هزار فقره پرونده هفت هزار میلیارد ریال غرامت پرداخت كرد. 

به گفته وی، از این میزان نزدیك سه هزار میلیارد ریال استقراض از منابع بانك كشاورزی كه باید با احتساب سود آن تسویه شود، دو هزار میلیارد ریال از سوی دولت و دو هزار میلیارد ریال سهم بیمه گذاران تامین شد. 

این مقام مسئول افزود: هم اینك پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال غرامت به بیمه گذاران مربوط به ماه های پایانی سال گذشته در انتظار تامین منابع است. 

وی یادآوری كرد اعتبار مصوب در لایحه بودجه برای صندوق بیمه كشاورزی، یك هزار میلیارد ریال است كه با حجم گسترده و متنوع خسارات سالیانه در كشور تناسب ندارد. 

به گفته وی، فراهم سازی پوشش بیمه ای برای 153 فعالیت در زیربخش های زراعت، منابع طبیعی، دامپروری و باغبانی، نقش مهمی در استمرار تولید غذا ایفا می كند. 

** برآورد خسارت های امسال ناشی از سرما در حال بررسی است 

قائم مقام صندوق بیمه كشاورزی گفت: گروه های تخصصی در حال ارزیابی خسارت های بخش كشاورزی ناشی از سرما و بارندگی ها از آغاز سال 1395 هستند. 

وی درباره تصویب تبصره قانونی بهره گیری از همكاری شركت های بیمه خارجی برای بیمه در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام بیمه كشاورزی با استقبال از این اقدام آماده است در زمینه علاقه مندی های مشترك با این شركت ها برای كمك به مدیریت ریسك در بخش كشاورزی ایران تلاش بیشتری داشته باشد. 

به گزارش ایرنا، در قانون بودجه سال 1394 اعتبار مصوب صندوق بیمه كشاورزی از ردیف ش تبصره 19 قانون بودجه، 11 هزار و 500 میلیارد ریال بود كه قائم مقام صندوق بیمه كشاورزی بیست و یكم بهمن ماه پارسال در گفت و گو با ایرنا از تامین دو هزار میلیارد ریال یعنی معادل 17.5 درصد اعتبارات از سوی دولت خبر داده بود. 

اواخر پارسال نیز سه هزار میلیارد ریال دیگر از منابع مورد نیاز صندوق بیمه كشاورزی برای پرداخت خسارت كشاورزان آسیب دیده اختصاص یافت. 

سالیانه بین یك میلیون و 750 تا دو میلیون كشاورز در بخش های زراعی، باغی، طیور، دام و آبزیان زیر پوشش بیمه صندوق كشاورزی قرار می گیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: