کد خبر: ۶۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - 07 April 2016
تاكنون تكلیف نزدیك به 750 هزار حساب در تعاونی منحل شده اعتبار ثامن‌ الحجج با ارزش بیش از 9 هزارمیلیارد ریال تعیین شده است و از آغاز اردیبهشت ماه امسال سقف بازپرداخت وجوه سپرده گذاران به 350 میلیون ریال برای هر مشتری افزایش می یابد.
 تاكنون تكلیف نزدیك به 750 هزار حساب در تعاونی منحل شده اعتبار ثامن‌ الحجج با ارزش بیش از 9 هزارمیلیارد ریال تعیین شده است و از آغاز اردیبهشت ماه امسال سقف بازپرداخت وجوه سپرده گذاران به 350 میلیون ریال برای هر مشتری افزایش می یابد.

به گزارش بانك مركزی جمهوری اسلامی، در آینده نزدیك درباره بازپرداخت وجوه بالاتر اطلاع رسانی می شود.

آن دسته از سپرده گذاران تعاونی كه در مقابل سپرده خود تسهیلات گرفته اند و مانده طلب ناشی از تهاتر تسهیلات و سپرده های آنان حداكثر تا سقف 350 میلیون ریال است،‌ می‌توانند بدون توجه به سقف سپرده، پس از اخذ گواهی تسویه از تعاونی برای دریافت وجوه به بانك عامل مراجعه كنند.

پس از تعیین تكلیف حساب های تا سقف 500 هزار ریال، حساب های تا سقف ‌20 میلیون ریال نیز كه صاحبان آنها تا نیمه اردیبهشت ماه امسال برای تسویه حساب به تعاونی مراجعه نكنند، بسته می شود. وجوه مربوط به این حساب ها در حساب متمركزی در بانك عامل نگهداری می شود و برای بازپرداخت به مشتریان هنگام مراجعه مورد استفاده قرار می گیرد.

اشخاص حقیقی خارجی ‌مجاز كه در تعاونی ثامن الحجج حساب و سپرده دارند می‌توانند با در دست داشتن مدارك ‌لازم پس از بستن حساب در تعاونی و دریافت گواهی تسویه، برای دریافت وجوه حساب های خود تا سقف 50 میلیون ریال به بانك عامل مراجعه كنند.

به منظور نظارت دقیق بر اقساط دریافتی از محل تسهیلات تعاونی و استفاده از وجوه آن در پرداخت مطالبات سپرده گذاران، از آغاز اردیبهشت ماه امسال، دریافت اقساط از مشتریان در بانك عامل امكان پذیر می شود. 

بر این اساس تسهیلات گیرندگان از تعاونی باید با دریافت خلاصه پرونده تسهیلاتی خود از تعاونی، برای پرداخت اقساط و منظور كردن مبالغ پرداختی در خلاصه پرونده تسهیلاتی خود، به بانك عامل مراجعه كنند.

پرداخت اقساط مشتریان از آن تاریخ فقط در بانك عامل پذیرفتنی است.
به گزارش ایرنا، پس از بحران مالی تعاونی اعتبار فاقد مجوز فعالیت ثامن الحجج كارگروه ویژه نظارت برای ساماندهی این معضل در بانك مركزی تشكیل شد.

شورای پول و اعتبار پس از استقرار بازرسان در تعاونی و حصول شناخت نسبی از وضع موجود، بانك پارسیان را به عنوان بانك عامل بازپرداخت وجوه سپرده گذاران تعیین كرد و با همكاری قوه قضاییه و نهادهای نظارتی، مراحل بررسی عملكرد تعاونی و بازپرداخت وجوه سپرده گذاران آغاز شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: