کد خبر: ۶۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 11 April 2016
بانکداری ایرانی – جمع درآمد بانک قرض الحسنه رسالت نیز با رشد قابل توجه 115درصد روبروشد. و از رقم 674هزار میلیون ریال در پایان سال 93 به رقم 1هزارو 453میلیون ریال رسید که این درآمد از محل سود تسهیلات اعطایی (غیرمشاع) ، درآمد کارمزد و سایر درآمده ها کسب شده است .
بانک رسالت  بانکداری ایرانی – بانک قرض الحسنه رسالت آخرین  عملکرد خود را منتشر کرد . در این عملکرد که کمی با تاخیر نیز منتشر شد جمع دارایی های "وسالت "  19 درصد رشد را تجربه کرد و از رقم 47هزارو 178میلیون ریال به 56هزار 181میلیون ریال رسید . از طرف دیگر بدهی این بانک به بانک مرکزی به میزان 39درصد کاهش یافته است  و از رقم 1هزار و 343میلیون ریال در 29/12/1393 به رقم 817هزار میلیون ریال رسید .

جمع درآمد  بانک قرض الحسنه رسالت نیز با رشد قابل توجه 115درصد روبروشد. و از رقم 674هزار میلیون ریال در پایان سال 93 به رقم 1هزارو 453میلیون ریال رسید که این درآمد از محل سود تسهیلات اعطایی (غیرمشاع) ، درآمد کارمزد و سایر درآمده ها کسب شده است .

بانک قرض الحسنه رسال در چند ماه اخیر توانست از زیان 392 ریالی با سود 324ریالی برسد و سود انباشته خود را 29درصد افزایش دهد که این رشد برای سهامداران آن حائز اهمیت است  . 

بر اساس عملکرد شش ماهه اول سال 94 که در 11فروردین سال 95 منتشر شد این بانک قرض الحسنه  از محل سود دریافتی بابت سرمایه گذاری 1652درصد رشد را تجربه کرده  و توانست  از رقم اندک 34هزار میلیون ریال به رقم قابل توجه  573هزار و 979میلیون ریال برسد .

گفتنی است که بانک قرض‌الحسنه رسالت اولین بانک قرض‌الحسنه خصوصی در ایران است که در گذشته و از سال ۱۳۷۶ به صورت صندوق قرض‌الحسنهٔ رسالت فعالیت می‌کرد. در صفحهٔ تاریخچهٔ وب‌سایت رسمی این بانک گفته شده‌است که این مؤسسه توسط گروه‌های مختلف مردم و از جمله ایثارگران (رزمندگان، مجروحان و اسرای سابق جنگ ایران و عراق) به وجود آمده‌است. در آخرین بررسی که در سال  ۱۳۹۴ انجام شد این این بانک دارای حدود ۳۰۰ شعبه در سراسر ایران است 

  به گزارش بانكداري ايراني ، سرمایهٔ اولیهٔ بانک مبلغ پانصد میلیارد ریال بود. بسیاری از صندوق‌های قرض‌الحسنهٔ خرد و مؤسسات قرض‌الحسنه در طول فعالیت قرض‌الحسنهٔ رسالت، با دستور بانک مرکزی در این بانک ادغام شدند. شایان ذکر است که این بانک با شعار احیای سنت قرض الحسنه، تنها بانک موجود در جمهوری اسلامی ایران است که خدمات تسهیلاتی خود را با کارمزد تنها ۲درصد به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین بانک قرض الحسنه رسالت پیشرو صنعت نوین بانکداری بنام بانکداری اجتماعی می‌باشد.

علاوه براین این بانک در بورس نیز فعالیت دارد و در  بازار معاملات توافقي پايه فرابورس  معامله می شود . شایان ذکر است که با قیمت 1000ریال و سود 324ریالی ریسک بانک در رتبه 3قرار دارد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: