کد خبر: ۶۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 06 April 2016
بانکداری ایرانی –مدیر عامل بانک سینا در پیام نوروزی خود خبر داد که سال 95 سال چهش رشد برای این بانک خواهد بود. این جهش در سال 95 در حالی اتفاق می افتد که این بانک سال 94 را با عملکرد مناسبی سپری کرد .
بانکداری ایرانی –مدیر عامل بانک سینا در پیام نوروزی خود خبر داد که سال 95 سال چهش رشد برای این بانک خواهد بود . این جهش در سال 95 در حالی اتفاق می افتد که این بانک سال 94 را با عملکرد مناسبی سپری کرد .  

برای بانک سینا ، سال 94 در حالی به پایان رسید که طبق بررسي هاي سازمان مديريت صنعتي كه بر مبناي اطلاعات سال مالي 93 صورت گرفته  بانك سينا در سال 94 با 4پله ترقي نسبت به فهرست  اعلامي سال گذشته از سوي اين سازمان توانست رتبه 49 را از لحاظ « شاخص فروش » در ميان 100شركت برتر ايران را از آن خود كند. 

همچنین در سال 94  بر اساس ارزیابی مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پولشویی (FIU)، بانک سینا رتبه اول مبارزه با پولشویی را در بین بانکهای کشور کسب کرد. با اقدامات نظارتی مناسب و اجرای سیاستهای پیشگیرانه از طریق اصلاح فرایندها و همچنین برگزاری دورههای آموزشی مرتبط، جایگاه این بانک در مبارزه با پولشویی با 11 پله ارتقا از رتبه 12 در تیر ماه 94 به رتبه اول نظام بانکی در 15 بهمن 94 رسیده است.

 از مهمترین شاخصهایی که ملاک ارزیابی و بررسی کارشناسان مرکز یاد شده قرار گرفته می توان به تشکیلات و ساختار سازمانی بانکها، اقدامات کنترلی، نظارتی و آموزشی، اطلاعات گیرندگان خدمت پایه، اصلاح فرایندها و نرم افزار هوشمند تولید گزارش های عملیات مشکوک (AML) اشاره کرد، که بانک سینا درمجموع با کسب 94 امتیاز از مجموع 100 امتیاز، در صدر نظام بانکی قرار گرفته است. 

علاوه بر این  مطابق با گزارش دریافت شده از مرجع معتبر Qualys، گواهی دیجیتال اینترنت بانک سینا در میان اکثر بانک های کشور حائز بالاترین رتبه امنیتی شد.  این بانک  بر اساس پیگیری ها و تمهیدات صورت گرفته در معاونت فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات، سطح امنیت گواهی دیجیتال سرویس اینترنت بانک به درجه A ارتقاء یافت.

از همین روی  مهندس پیشرو در اولین روز کاری سال جدید با اشاره به ارتقاء جایگاه بانک در نظام بانکی ، ابراز امیدواری کرد با اتکا به ظرفیتهای ایجاد شده در بانک سینا و همت و تلاش مضاعف و بهره گیری بهینه از فرصتها، مردم شاهد جهش در شاخص های عملکردی و در نتیجه رشد و شکوفایی هر چه بیشتر بانک سینا باشند. 

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 95 به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: بانک سینا در راستای تحقق این شعار با معرفی طرح های تسهیلاتی کارآمد و تنوع  بخشی به سبد محصولات و خدمات، با جدیت بیشتری به سمت حمایت از تولید و طرح های اشتغالزا به منظور ایفای نقش موثرتر در اقتصاد کشور پیش خواهد رفت . 

در خصوص جهش فعالیت بانک سینا در سال 95 باید گفت که این بانک چند اقدام مثبت را در سال 95 در دست اجرا دارد که بر سود آوری تاثیر به سزایی دارد. 

1- این بانک  به دلیل عملکرد مناسب این بانک در سال 95 بانک سینا درآمد اين بانك از رقم 6هزار 484ميليون ريال به 7هزار و  805ميليون ريال معادل 20درصد افزايش خواهد داشت. 

2- علاوه براین  نماد " وسينا" خبرها حاكى از افزايش سرمايه ٥٠ درصدى براى سال ٩٥ به گوش ميرسد .و ین بانک در نظر دارد که سرمایه خود را از  10هزار ميليارد ريال به 20هزار ميليارد ريال تا پايان تير ماه افزایش دهند . اين افزايش سرمایه از محل آورده نقدي و مطالبات خواهد بود. این افزایش کفایت سرمایه بانک را رشد داده و وضعیت مالی و رتبه بانک در بانک مرکزی را ارتقاء خواهد داد .

3- بانک سینا برای سال مالی 95 مبلغ 264 ریال سود پیش بینی کرده درحالیکه برای سال 94 مبلغ 249 ریال سود را در نظر گرفته بود  اعلام کرده است. که تقریبا 6درصد رشد را تجربه کرده است 

4- شفافیت درحسابهای مالی  . مدیرعامل گروه مالی سینا درباره وضعیت بانک سینا چندی پیش اعلام کرده است که این بانک در حجم سپرده ها و مطالبات مشکوک الوصول از وضعیت شفافی برخوردار بوده بخصوص که در خصوص مطالبات مشکوک الوصول کمترین میزان را در صنعت بانکداری کشور دارد.

به گفته بهزاد گلکار ، نسبت سپرده‌های تا بالای 22 درصد بانک‌های دولتی و خصوصی بسیار زیادتر بوده اما در بانک سینا این رقم کمتر است. وی، در عین حال گفت که بانک سینا به بانک مرکزی هیچ بدهی معوقی ندارد و افزود که این بانک در زمره بانک‌هایی است که میزان تسهیلات بین بانکی متعادلی نسبت به متوسط صنعت بانکداری اعطا کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: