کد خبر: ۶۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 02 April 2016
بانک ملی ایران در سال گذشته در وصول مطالبات معوق به رکورد قابل توجهی دست یافت و NPL (نسبت معوقات به مصارف) به حدود هفت و نیم درصد کاهش یافت.
عبدالناص همتی افزود : این رقم حدود نصف میانگین شبکه بانکی کشور است. 

وی گفت : واگذاری املاک مازاد، تبدیل دارایی‌ها به درآمد، تقویت سودآوری شرکت‌های تحت پوشش، روان‌سازی و بهبود روش‌های عملیاتی، کاهش نرخ سود، بهبود موثر IT، ساماندهی شعب کم‌بازده و . . . بیانگر موفقیت اقدامات انجام شده در سال 94 است که باتلاش همکارن حاصل شد.

همتی اظهار داشت : سال 95 از برای بانک ملی ایران آینده‌ای نویدبخش است بویژه آنکه این سال با گشایش فعالیت‌ واحدها در عرصه بین‌الملل و امور ارزی همراه است. 
مدیر عامل بانک ملی ایران پیش از این هم تاکید کرده است : برای استقرار اقتصاد مقاومتی باید به رشد اقتصاد پایدار برسیم و بازار پولی و شبکه بانکی کشور نقش عمده ای در این عرصه دارد. 
عبدالناصر همتی گفته است ‌: شبکه بانکی کشور بیش از 85تا 90 درصد تامین مالی طرح های توسعه ای کشور را بر عهده دارد و نقش آن در اقتصاد مقاومتی برجسته تر خواهد بود و باید نقش بازار سرمایه هم بیشتر شود.

وی افزود‌: حمایت از بخش تولیدواقعی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک می کند و تلاش ما این است که منابع و تسهیلات بانکی در خدمت رشد و توسعه واقعی باشد.
همتی تصریح کرد‌: برای این مسئله باید هزینه تمام شده تامین پول برای تولید کاهش یابد و با توجه به کاهش نرخ تورم می توان هزینه تسهیلات را نیز کاهش داد که نهادهای مربوطه این موارد را مد نظر دارند.

وی افزود :‌ البته برخی انتظار دارند که تسهیلات بدون سود یا رایگان دریافت کنند که در هیچ اقتصادی توصیه نمی شود اما نرخ سود بالاتر هم برای بخش تولید صرفه اقتصادی ندارد و به رشد نرخ تورم منجر می شود.

همتی گفت : سیاست‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، دورنمای آینده کشور را ترسیم می‌کند و باید اقتصاد کشور در مقابل توطئه‌ها و فشارها و نوسان های بین المللی بیمه ‌شود.
همتی اظهار داشت : معنی سیاست اقتصاد مقاومتی این است که به تولید ملی تکیه کنیم و وابستگی اقتصادی خودمان را به خارج کاهش دهیم و استقلال اقتصادی‌ را بیشتر به تولید داخلی متکی کنیم.

وی گفت : بانک‌ها باید بتوانند از تولید حمایت کنند و منابعشان را در بخش بازرگانی نیز در سمت صادرات قرار دهند و نه واردات مصرفی.
همتی افزود : برخی بنگاه ها به خاطر مسائل تحریم و نوسان ارزی به مشکل برخورده‌اند که همکاری و برخی ازطلب‌ها را نیز وصول کرده‌ایم.

وی تصریح کرد : اینک که با همت و ابتکار دولت تدبیر و امید زنجیر ظالمانه تحریم‌ها از هم گسسته و بستر‌های لازم برای انجام عملیات ارزی و مبادلات مالی با کشورهای دیگر فراهم آمده است و با توجه به زیرساخت‌های قدرتمند بانک ملی ایران در امور ارزی و بین‌المللی، انتظار می‌رود همکاران این بخش‌ با همراهی سایر بخش‌ها، کارنامه‌ای بسیار درخشان و عملکردی مثال‌زدنی از خویش جلوه‌گر کنند.

همتی گفت : باید از این فرصت بی‌نظیر با درایت و هوشیاری و با برنامه‌ریزی دقیق نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم . در سال گذشته موفق شدیم با اجرای برنامه های تدوینی درچارچوب سند تحول بانک افق وسیع‌ تر و چشم‌انداز گسترده‌ تری پیش روی همکاران برای خدمت رسانی ایجاد کنیم و امسال سال شکوفایی بانک ملی ایران خواهد بود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: