کد خبر: ۶۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - 29 March 2016
بانکداری ایرانی – بیمه نوین در دو سال گذشته همچون دیگر بیمه‌گرها به دلیل رکود اقتصادی با وضعیت مناسبی روبرو نشد این وضعیت در سال 94  نیز برای بیمه نوین حفظ شد اما این شرکت با توجه به پشتیبانی سهامداران عمده مطرح خود و همچنین با توجه به افزایش سرمایه و توانایی در تأمین مالی به‌واسطه این افزایش سرمایه در سال 95 عملکرد چشم‌گیری خواهد داشت، زیرا در آمارهای تهیه‌شده توسط بیمه مرکزی ، شرکت بیمه نوین همچنان دارای شرایط مناسبی نسبت به دیگر بیمه‌گرهای هم‌وزن خود بوده و روندی رو به رشد دارد .

بیمه نوین با 800هزار میلیون ریال سرمایه  در سه سال 94 در سطح توانگری مالی 2قرارگرفته است و همچنین آخرین ظرفیت مجاز ریسک خود را با رقم 330هزار و 9میلیون ریال  در وضعیت مناسب قرار دهد .

این در حالی است که بیمه نوین با تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت در  مورخه 31/04/1392 افزايش سرمايه شركت از مبلغ  400,000 میلیون ریال به مبلغ 800,000میلیون ریال  را عملیاتی کرد این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ 400,000 ميليون ريال است. 

گفتنی است که شركت بيمه نوين به‌عنوان هجدهمين شركت بيمه در كشور جمهوري اسلامي ايران در تاريخ 1384.10.20 تحت شماره 263461 در اداره ثبت شركت‌هاي تهران به ثبت رسيده و پس از اخذ مجوز فعاليت از بيمه مركزي ايران (به شماره 30881 مورخ 1384.12.14) فعاليت خود را آغاز نموده است.  مؤسسان شركت شامل سه گروه می‌شود که عبارت‌اند از  بانكي و مالي (بانك اقتصاد نوين و شركت‌هاي وابسته) ،  صنعتي (شركت توسعه صنايع بهشهر و شركت‌هاي وابسته)  و  ساختماني (شركت سرمايه‌گذاري ساختمان ايران و شركت‌هاي وابسته، شركت پيمانكاري بين‌المللي استراتوس و شركت‌هاي وابسته) هستند.

سرمايه شركت مبلغ 800 ميليارد ريال است. بيش از 80% سهام متعلق به سهامداران حقوقي و حدود 20% سهام متعلق به سهامداران حقيقي است.

موضوع شركت عبارت است از الف) انجام عمليات بيمه‌اي در تمامي رشته‌هاي بيمه‌اي اعم از اشخاص، اموال، مسئوليت ، ب) سرمايه‌گذاري از محل سرمايه، اندوخته‌ها و ذخایر، ج) انجام بيمه‌هاي اتكائي واگذاري (تحصيل پوشش اتكائي) حسب نياز، تمامي عمليات شركت اعم از بخش بيمه‌گري و سرمايه‌گذاري در چارچوب قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه‌گري، قانون تأسيس مؤسسات بيمه غيردولتي، قانون تجارت، مصوبات شوراي عالي بيمه و اساسنامه شركت خواهد بود.

سهام شرکت بیمه نوین نیز عبارت‌اند از : بانک اقتصاد نوین و گروه وابسته،  توسعه صنایع بهشهر و گروه وابسته، سرمایه‌گذاری پیمانکاری استراتوس و گروه وابسته ، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و گروه وابسته هستند.  همچنین ترکیب سهامداران این شرکت  عبارت‌اند از 80درصد سهامدار حقوقی و 20درصد سهامدار حقیقی  است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: