کد خبر: ۶۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - 15 March 2016
بانکداری ایرانی –قیمت ارز در سال 1394 نوسان نزدیک به 320 تومانی را تجربه کرد. دلار از رقم 33هزار و 950ریال در اولین روز سال آغاز و تا رقم 37هزار 440ریال در دی‌ماه صعود کرد، اما بعدازاین رقم، قیمت دلار مجدداً به کانال 34هزار ریال پول بک کرد.
سعید مجتهدی بانکداری ایرانی –قیمت ارز در سال 1394 نوسان نزدیک به 320 تومانی را تجربه کرد. دلار  از رقم 33هزار و 950ریال در اولین روز سال آغاز و تا رقم 37هزار 440ریال در دی‌ماه صعود کرد، اما بعدازاین رقم، قیمت دلار  مجدداً به کانال 34هزار ریال پول بک کرد.

اما سال 95 ارز شاهد چه تحولاتی خواهد بود؟ این سؤالی است که اغلب بازرگانان و کسانی که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم باقیمت ارز در ارتباط هستند مهم تلقی می‌شود و به همین منظور ، رییس شورای کانون صرافان، در خصوص چشم‌انداز قیمت ارز در سال 95، در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی اظهار کرد : در سال آينده به دليل آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده در غرب و همچنين اجرايي شدن سوئيفت، قائدتا ارز بيشتري به داخل كشور  وارد خواهد شد و به همین دليل عرضه و تقاضاي ارز متعادل خواهد بود و این تعادل سبب خواهد شد که شاهد نوسانات چشمگيري در بازار نخواهيم بود .

 در ادامه عنوان کرد: از طرف ديگر با توجه به اجراي قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در مبادي ورودي و خروجی  مانند گمرك و غيره، ورود و خروج ارز به‌شدت توسط دولت كنترل می‌شود.

این کارشناس بازار ارز افزود: علاوه بر این‌ها ولی‌الله سيف ، رئيس بانك مركزي، وعده دادند كه 6 ماه بعد از اجرايي شدن برجام ارز تک‌نرخی خواهد شد و با تک‌نرخی شدن ارز ، انواع ارز با ريسك كمتر وارد بازشده و  روند تعادلي بازار را حفظ خواهد شد. 

وی در خصوص وضعیت سفته‌بازی در بازار ارز در سال 95 گفت: باوجوداینکه دولت با قوانين مبارزه با قاچاق كالا و ارز  در پي آن است تا هرگونه اختلال را در بازار ارز كنترل كند و صرافی‌های غیرمجاز را پلمپ كرده و با مانيتورينگ حساب‌ها در سال 95 دست سفته‌بازها در اين بازار كوتاه شده و شاهد رفتارهاي سودجويانه این‌ها نخواهيم بود.

علاوه بر این‌یکی از مهم‌ترین اقداماتي كه در سال 95 می‌تواند جلوي سفته‌بازی‌ها را بگيرد موضوع صدور فاكتور براي خريد ارز است و الزام ارائه فاكتور در ورود و خروجی‌های كشور در فرودگاه‌ها و گمرك  است .اين كار نيز براي جلوگيري از سفته‌بازی مفيد فايده خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: