کد خبر: ۶۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
خیابان ها و بزرگراه های تهران هر روز گواهی بر استفاده انبوه از وسایل نقلیه شخصی است. در تهران روزانه 17میلیون سفر شهری انجام می شود که با احتساب سفرهای شهری روزانه 20میلیون ساعت وقت شهروندان تهرانی در ترافیک تلف می شود.
 روزنامه همشهری: خیابان ها و بزرگراه های تهران هر روز گواهی بر استفاده انبوه از وسایل نقلیه شخصی است. در تهران روزانه 17میلیون سفر شهری انجام می شود که با احتساب سفرهای شهری روزانه 20میلیون ساعت وقت شهروندان تهرانی در ترافیک تلف می شود.

 حمید چیت چیان وزیر نیرو با تاکید بر اینکه خشکسالی ها ادامه خواهد داشت، گفت: شاید بارش های بهاری بتواند به خشکسالی ها پایان دهد. این زنگ خطری جدی برای ایران است که همواره از خشکسالی رنج می برند و در صورت ادامه وضعیت فعلی زنگ کم آبی از همان ابتدای سال 95 به صدا درآید. وزیر نیرو اظهار کرد: اگر در نیمه دوم سال آبی(بهار و تابستان) به ویژه روزهای باقی مانده اسفند و فروردین و اردیبهشت بارش های بهتری داشته باشیم شاید بتوانیم بر شرایط خشکسالی غلبه کنیم.

روزنامه همشهری با انتشار عنوان باز هم نقص فنی! نوشت: 19 ماه پس از سقوط هواپیمای ایران140 (آنتونف 140) در حوالی فرودگاه مهرآباد که جان 40 مسافر را گرفت، گزارش نهایی علت سقوط این هواپیما اعلام شد؛ گزارشی که طبق قانون باید حدود 6 ماه پیش اعلام می شد و حالا با اعلام آن، رسیدگی قضایی به پرونده در دادسرای جنایی تهران آغاز شده است. سرانجام پس از گذشت حدود 6 ماه از مهلت قانونی، سازمان هواپیمایی علت اصلی این سقوط را اعلام کرد. براساس گفته جعفرزاده، مدیر روابط عمومی این سازمان، نقص فنی، نتیجه نهایی سانحه پرواز مسیر تهران- طبس اعلام شده است. به گفته وی« با توجه به کارایی هواپیما و بررسی های تخصصی صورت گرفته روی تمامی احتمالات و نظریات، اشکال در سیستم کنترل الکترونیکی موتور هواپیما عامل محوری و مؤثر در سانحه بوده و اشکال در این سیستم نه تنها موجب نارسایی در هشدار بموقع به خلبان شده بلکه خود عامل مهمی برای از دست رفتن موتور هواپیما شده است.»

جدال انتخاباتی آمریکا به کف خیابان رسید، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: کشمکش لفظی میان نامزدهای رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از شامگاه جمعه ناگهان به خیابان های شیکاگو کشیده شد و موافقان و مخالفان ترامپ، نامزد جنجالی جمهوریخواهان، به زد و خورد با هم پرداختند تا فضای حاکم بر انتخابات به یکی از دغدغه های امنیتی آمریکا تبدیل شود. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه یعنی یک روز پس از درگیری های خیابانی شیکاگو که نیروهای پلیس را برای کنترل اوضاع به خیابان ها کشاند، به نامزدهای هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات هشدار داد از ایجاد تنش در جامعه آمریکا و «توهین» به یکدیگر خودداری کنند.

روزنامه همشهری در ستون یادداشت با انتخاب عنوان «نادیده انگاری کم درآمدها در وام مسکن» به قلم سیدمحسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری، می نویسد: بحران های بانکی به رونق یا رکود مسکن، گره خورده اند و دامنه بحران های ناشی از مسکن گسترده تر از سایر بحران هاست. در جهان کنونی که هم اکنون بیش از یک میلیارد نفر آن با درآمد روزانه کمتر از 1.5دلار در روز امرار معاش می کنند و به خصوص در کشورهای رو به توسعه که فقر و نابرابری جزئی از زندگی شهرنشینی است، لحاظ نکردن گروه های کم درآمد در برنامه ریزی های مربوط به وام های مسکن بلندمدت بسیار زیانبار است. در کشور ما نیز که اخیراً شورای پول و اعتبار، با افزایش وام مسکن موافقت کرده، به نظر می رسد چندان اقشار کم درآمد جامعه مورد توجه قرار نگرفته اند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «100 کشته و مجروح در انفجار مرگبار آنکارا»، «محاکمه شمس و مولانا در بازار عاشقان»، «منارجنبان در عید هدفمند می جنبد»، «متروی فرودگاه مهرآباد فردا افتتاح می شود»، «گزارشی از سفرهای دانشجویی راهیان نور»، «هفت اثر اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات» و «پشت پرده انتخابات فدراسیون فوتبال» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: