کد خبر: ۶۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 09 March 2016
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تهران از برپایی نخستین موزه تخصصی پایتخت به منظور نمایش آثار تاریخی و تمدن هفت هزارساله این شهر به گردشگران نوروزی از 26 اسفند به مدت یک ماه خبر داد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تهران از برپایی نخستین موزه تخصصی پایتخت به منظور نمایش آثار تاریخی و تمدن هفت هزارساله این شهر به گردشگران نوروزی از 26 اسفند به مدت یک ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا علی رفیعی روز چهارشنبه در آخرین نشست خدمات اجرایی سفرهای نوروزی شهرستان تهران در جمع خبرنگاران افزود: در این موزه اشیا و آثار تاریخی شهر تهران گردآوری و در معرض نمایش قرار می گیرد. 

وی اظهار کرد: اسکلت زنی که سال گذشته در خیابان مولوی تهران کشف شد از جمله دیدنی های باستانی جذاب موزه تخصصی پایتخت است. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تهران با بیان اینکه این موزه در محل کنونی موزه ملی ایران(تقاطع خیابان های امام خمینی(ره) و 30 تیر) برپا خواهد شد خاطرنشان کرد: مدت برپایی این موزه در صورت استقبال گردشگران و شهروندان قابل تمدید است. 

رفیعی یادآور شد: بازدید از این موزه در ایام نوروز از تخفیف 50 درصدی برخوردار است. 

* 200 هزار گردشگر نوروز 94 در تهران اقامت داشتند/ پیش بینی رشد 20 درصدی گردشگران نوروزی 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تهران آمار کل گردشگران پایتخت شامل مسافران عبوری و اقامت کننده در نوروز 94 را 12 تا 14 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت اقامت حدود 200 هزار نفر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، بوستان ها و کمپ های شهر تهران ثبت شده است. 

رفیعی ضمن پیش بینی اینکه این آمار در نوروز 95 حدود 15 تا 20 درصد افزایش خواهد داشت یادآور شد: دستگاه های اجرایی و خدماتی پایتخت آمادگی لازم برای افزایش 40 درصدی گردشگران نوروزی را دارند. 

* تهران؛ ارزان ترین مقصد گردشگری کشور در ایام نوروز 
وی ظرفیت های گردشگری تهران را نسبت به سایر شهرهای کشور قابل توجه دانست و افزود: تهران تنها شهر ایران است که نزدیک به 300 سال به طور پیوسته پایتخت بوده و همین امر جاذبه های گردشگری زیادی را در این شهر ایجاد کرده است. 

رفیعی با اشاره به اینکه پایتخت در ایام نوروز از آرامش خاصی برخوردار است تاکید کرد: در ایام نوروز شهر تهران ارزان ترین مقصد گردشگری در کل کشور محسوب می شود. 
آخرین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تهران روز چهارشنبه با حضور غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران به عنوان جانشین این ستاد و نمایندگان دستگاه های خدماتی، امدادی و انتظامی پایتخت در محل فرمانداری برگزار شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: