کد خبر: ۶۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 09 March 2016
بررسی‌های جدید سازمان ملل نشان داد با افزایش تعداد زنانی که از وسایل پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند، رشد جمعیت جهان کنترل می‌شود.

بررسی‌های جدید سازمان ملل نشان داد با افزایش تعداد زنانی که از وسایل پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند، رشد جمعیت جهان کنترل می‌شود.

به گزارش(ایسنا)، در این مطالعه آشکار شد، تعداد زنانی که در کشورهای در حال توسعه از وسایل پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند، طی سال‌های اخیر افزایش یافته و در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که رشد جمعیت جهان تا 15 سال آینده حدود یک میلیارد نفر کاهش یابد.

آخرین آمارهای این سازمان حاکی از آن است که تعداد بیشتری از زنان در کشورهای مختلف، برنامه‌های تنظیم خانواده را به کار می‌گیرند. در سال 2015، حدود 64 درصد زنان متاهل 15 تا 49 ساله از شکل‌های سنتی و مدرن طرح‌های تنظیم خانواده بهره برده‌اند، در حالی که این رقم در سال 1970، 36 درصد بوده است.

دپارتمان امور اجتماعی و اقتصادی ملل متحد پیش‌بینی کرده است که طی 15 سال آینده استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری در آفریقا به بالاترین نرخ می‌رسد. اگرچه در این منطقه بیشترین تقاضا برای استفاده از وسایل مدرن پیشگیری از بارداری وجود دارد اما حداقل دسترسی به این امکانات مشاهده می‌شود.

در صورتی که تا سال 2030 متوسط بزرگی خانواده، فقط یک فرزند کمتر شود، جمعیت جهان به جای 9 میلیارد نفر به حدود هشت میلیارد نفر می‌رسد. در واقع بهره بردن از طرح‌های تنظیم خانواده باعث می‌شود تعداد اعضای خانواده کمتر و موفقیت زنان در امور تحصیلی بیشتر شده و همچنین فرزندان سالم‌تری در خانواده‌ها تربیت شوند.

به گزارش روزنامه گاردین، همچنین اگر تمامی افراد مسئول و موثر در تمامی کشورها دسترسی زنان به این وسایل را که حق آنان است تسهیل کنند، کاهش چشمگیری در رشد جمعیت جهان شاهد خواهیم بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: