کد خبر: ۶۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 08 March 2016
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره سه شنبه 18 اسفند در تشریح تیتر یک، نوشت: پنج مسیر بابت پرداخت تسهیلات جدید مسکن، از ابتدای سال آینده و در فواصل زمانی مختلف، برای متقاضیان مصرفی باز می شود.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره سه شنبه 18 اسفند در تشریح تیتر یک، نوشت: پنج مسیر بابت پرداخت تسهیلات جدید مسکن، از ابتدای سال آینده و در فواصل زمانی مختلف، برای متقاضیان مصرفی باز می شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان گزارش روحانی به مردم از چهار متغیر مهم اقتصادی، آورد: حسن روحانی، رئیس جمهوری روز گذشته در اجتماع مردم یزد، گزارشی از 4 متغیر اقتصادی شامل اشتغال، کسری بودجه، ارزش پول ملی و روند کاهنده تورم در دولت یازدهم را به مردم ارائه کرد.

 به گفته روحانی در فاصله دو سال گذشته، تعداد شاغلان یک میلیون و 179 هزار نفر اضافه شده است. همچنین او با اشاره به کسری بودجه برخی کشورهای نفتخیز نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی شان اعلام کرد که ایران فقط با کاهش2.9 دهم درصدی مواجه شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی عنوان دو مجادله درباره سوئیفت، نوشت: پس از عملیاتی شدن برجام، دولت از اتصال بانک های کشور به شبکه خدمات پیام رسانی مالی خبر داد. پس از اعلام این خبر دو گروه به مجادله درخصوص برقراری سوئیفت پرداختند. گروه نخست با نگاهی سیاسی، عدم اتصال بانک ها به سوئیفت را بهانه ای برای غیرکاربردی بودن برجام عنوان کردند.

 این گروه تمام تلاش خود را به کار بسته که نشان دهد که بانک های ایران به سوئیفت متصل نشده است. گروه دوم به دور از نگاه سیاسی ابهاماتی درخصوص عملیاتی شدن این فرآیند نظیر «چگونگی و زمان بندی اتصال سوئیفت» و «دلایل تاخیر در روابط کارگزاری بانک ها» مطرح کردند. «دنیای اقتصاد» در گزارشی، به ابهامات این مجادله پاسخ داده است.

این روزنامه با درج عنوان نیمه پراستراحت بورس تهران، آورد: شاخص کل بورس در روز گذشته برای سومین بار طی هفته های اخیر به محدوده 78 هزار و 400 واحدی برخورد کرد و نشان داد که هنوز توانایی لازم را برای عبور از آن ندارد. از طرف دیگر هنوز اثری از ریزش های قابل توجه قیمتی در بازار سهام مشاهده نمی شود. بنابراین و با توجه به حجم بالای معاملات روزانه، به نظر می رسد دیگر خبری از ریزش های سریع پس از صعودهای پرشتاب نیست و این بار برخلاف تجربه دو سال گذشته، شاخص مسیر ثبات و اصلاح زمانی را به اصلاح قیمتی ترجیح داده است.

ویژه نامه دنیای اقتصاد با عنوان بشارت رشد منتشر شد. در این ضمیمه 452 صفحه ای به 200 تحلیل از اقتصاد 95 پرداخته شده است.
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «شش شرط برای سرمایه گذاری» را به قلم احمد مجتهد انتشار داد.
برچسب ها: تسهیلات ، مسکن ، یزد ، تورم ، اقتصاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: