کد خبر: ۶۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 08 March 2016
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت بود که پشتوانه امنیت ملت ایران شد، گفت: امروز دولت و مردم اهتمام ویژه ای به شهدا و خانواده های آنان دارند.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت بود که پشتوانه امنیت ملت ایران شد، گفت: امروز دولت و مردم اهتمام ویژه ای به شهدا و خانواده های آنان دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی فقیهی عصر سه شنبه در یادواره شهدای فردیس در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان، افزود: روز 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام (ره) که روز شهید نامگذاری شده روز شنبه نشست خانواده های شهداء و رئیس جمهوری در سالن وزارت کشور برگزار می شود و برنامه های متعددی در آستانه سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) برگزار می شود. 

وی اظهار کرد: توجه مردم به یادواره های شهداء نشان می دهد که اهتمام ویژه ای به شهداء وخانواده های آنان دارند و مسئولان و رئیس جمهوری محترم نسبت به تکریم خانواده های شهداء هم اهتمام دارند و هم پیشتازند. 

فقیهی خاطرنشان کرد: تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت امنیت ملی و اعتبار ایران را بالا می برد و این فرهنگ مقدس با حضور و بر دوش مردم شکل گرفت و بر دوش همین مردم پایدار خواهد ماند. 
وی ادامه داد: اگر امروز در پشت مرزهای رژیم صهیونیستی مقتدرانه ایستاده ایم به برکت فرهنگ ایثار وشهادت است. 

وی افزود: امروز بیش از 500 شهید در راه صیانت از حرم حضرت زینب(س) تقدیم کردیم و در چهره شهداء مدافع حرم در تکریم و گفتار و رفتار آنان روحیه فرهنگ شهادت تجلی کرده است. 
فقیهی گفت: اقتدار و عظمت مردم ایران مدیون فرهنگ ایثار و شهادت است و به برکت همین ایثار و شهادت عزت و سربلندی یافته ایم. 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در یک ابلاغیه 15 ماده ای سیاست های کلی نظام در توجه به فرهنگ شهداء را ابلاغ کردند که همه باید این سیاست های رهبر معظم انقلاب را در حوزه فرهنگ وشهادت مطالعه کنند. 

معاون دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تمام دستگاه های آموزشی و رسانه های ملی باید همت کنند و نسبت به زنده نگهداشتن یادوخاطره شهداء و بزرگداشت مقام شهداء و تکریم خانواده های آنان اقدام کنند. 

فقیهی افزود: باید به شهدای گرانقدر انقلاب و به فرزندان انقلاب ببالیم و آنها را بیش از آنکه انتظار دارند، تکریم کنیم. 
امام جمعه شهرستان فردیس نیز گفت: برگزاری یادواره های شهداء میراث امام و شهداء است باید این میراث را به خوبی پاس بداریم و دین خود را به شهداء ادا کنیم. 

حجت الاسلام علی اکبرایمانی افزود: توجه و احترام به مقام شهدا و خانواده های آنان وظیفه همگانی است. 

وی افزود: شهدا با خون پاک خود اقتدار و امنیت کشور را ثبت کرده و پیشرفت امروز مملکت را مدیون خون شهدا هستیم. 

وی اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا جامعه را در برابر آفات فرهنگی بیمه می کند چراکه وظیفه امروز ما حافظ آرمان ها و ارزش های والای شهدای والامقام است، زیرا این مسیر راه رسیدن به سعادت بوده و آینده نظام را از هرگونه آسیب و گزند حفظ می کند. 

در این مراسم فرماندار،امام جمعه ،فرماندهان نظامی و انتظامی ،بسیجیان و مسئولان دیگرشهرستان فردیس و خانواده های معظم شهداء حضور داشتند. 
شهرستان فردیس حدود 500 شهید سرافراز تقدیم آرمانهای انقلاب اسلامی کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: