کد خبر: ۶۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 08 March 2016
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: بزرگترین و مهم‌ترین مانع پیش‌ روی صادرکنندگان نرخ پایین ارز و عدم هم‌خوانی بین نرخ تورم و نرخ ارز است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: بزرگترین و مهم‌ترین مانع پیش‌ روی صادرکنندگان نرخ پایین ارز و عدم هم‌خوانی بین نرخ تورم و نرخ ارز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مهدی بخشنده شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه‌ای به مناسبت سیزدهمین سالگرد تأسیس اتاق بازرگانی قزوین در جمع خبرنگاران استان قزوین که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار داشت: بزرگترین و مهم‌ترین مانع پیش‌‌روی صادرکنندگان نرخ پایین ارز و عدم هم‌خوانی بین نرخ تورم و نرخ ارز  است.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با بیان اینکه اقتصاد ما نیازمند مدیران کاردان، شجاع و پاک است افزود: هر جا مدیران اشراف کامل بر کارها دارند مشکلات خیلی آسان‌تر می‌شود و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کارگیری مدیران کاردان است.

وی با اشاره به اینکه مقایسه کشور ما در بحث‌های اقتصادی با کشور‌های توسعه یافته جهان مقایسه مطلوبی نیست افزود: ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است منتهی به دلیل سرعتی که در توسعه‌یافتگی دارد به‌زودی در لیست کشورهای توسعه یافته جهان قرار می‌گیرد بنابراین تا آن زمان نباید ایران را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم.

بخشنده با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد اتکا بیش از اندازه مسئولان به درآمدهای نفتی است بیان کرد: در همین راستا باید از این وضعیت فاصله گرفته و تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود برای رونق اقتصادی استفاده بهینه را داشته باشیم.

بخشنده با اشاره به این موضوع که دولت تدبیر و امید به لحاظ اقتصادی خیلی با انضباط حرکت می‌کند و توانسته با یک برنامه اصولی اقتصاد کشور را به سمتی ببرد که بتوانیم به جایی برسیم تا تولید کشور سودآور شود بیان کرد: ما در این شرایط توانستیم صادرات بهتری انجام دهیم زیرا تا زمانی که تولید ما سودآور نباشد بحث از صادرات بحث بیهوده‌ای است.

وی با اشاره به کاهش اعزام هیئت‌های تجاری و بازرگانی به کشورهای دیگر تصریح کرد: در برهه‌ای از زمان اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای دیگر به منظور صادرات کالا به نوعی مد شده بود در حالی که نمی‌توان مدعی شد اعزام هیئت‌های تجاری افزایش صادرات را به دنبال دارد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین بیان کرد: اگر شرایط به گونه‌ای باشد که قدرت رقابت در بازار را نداشته باشیم، اعزام هیئت‌های بازرگانی و تجاری نیز تأثیری در صادرات کالا ندارد.

انتهای پیام/
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: