کد خبر: ۶۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - 15 March 2016
بانکداری ایرانی – هرچند که این تصویب این لایحه ، برای همه بیمه‌گرها جذب مشتری را در پی نخواهد داشت اما در نوع خود مبارک بوده و می‌تواند به حمایت این نوع بیمه در سطح جامعه منجر شود .
 بانکداری ایرانی –مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه‌ای مقرر کردند که بازنشستگان و وظیفه‌بگیران نیروهای مسلح نیز شامل قانون بیمه عمر و حوادث کارکنان نیروهای مسلح شوند. این اقدام مجلس تائید و تأکیدی است بر  عملکرد و اقدامات بیمه‌گرهای کشور در حوزه بیمه عمر که  باوجود اقدامات زیاد بیمه‌گرها برای شناساندن این نوع بیمه ، توفیق چشمگیری کسب نکردند.

 هرچند که این تصویب این لایحه ،  برای همه بیمه‌گرها جذب مشتری را در پی نخواهد داشت اما در نوع خود مبارک بوده و می‌تواند به حمایت این نوع بیمه در سطح جامعه منجر شود . 

کشورها برای اینکه وضعیت سلامت خانواده را توسعه دهند سعی کردند که بیمه عمر را در جامعه توسعه دهند. بیمه عمر برای بلندمدت  برای خانوار محسوب می‌شود و در بلندمدت بر حوزه سلامت اثرات مثبتی دارد. در کشورهای توسعه‌یافته بیمه عمر  یکی از پرطرفدارترین نوع بیمه‌ای است .

در این کشورها،  بیمــه عمــر انــواع مختلفــی همچــون، بیمــه عمــر مســتمری، بیمـه عمـر سـرمایه فرزنـدان، بیمـه عمـر سـرمایه، بیمـه عمـر خانوادگـی دارد کـه باهدف مقابلـه بـا مشـکلاتی نظیـر فقـر، بیـکاری و کمبـود درآمدهـای آتــی سرپرســت خانــواده در دوران بازنشســتگی و فرزنــدان شــخص بیمه‌گذار در ســطح خانــوار طرح‌ریزی می‌گردد. 

در جلسه علنی روز دوشنبه هفته جاری، مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث کارکنان نیروهای مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های تابعه یا وابسته به آن‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفت.

در قانون بیمه عمر و حوادث کارکنان نیروهای مسلح مصوب سال ۷۶ صرفاً «پرسنل و شاغلین» مشمول حمایت‌های این قانون و آئین‌نامه اجرایی آن قرارگرفته‌اند و بازنشستگان و وظیفه‌بگیران از آن محروم مانده‌اند و از سوی دیگر، برقراری بیمه عمر و حوادث برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در صندوق مستقل و جدید ازلحاظ علم محاسبات بیمه‌ای و حقوق و منافع بازنشستگان و نیز صندوق بیمه‌ای جدید، منطقی نیست بلکه از این منظر ضرورت دارد بیمه عمر و حوادث بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در همان صندوق بیمه عمر و حوادثی تداوم یابد که در زمان اشتغال عضو و ذینفع آن بوده‌اند. در  تبصره ۲ این لایحه آمده است که بازنشستگان و وظیفه‌بگیران هر یک از صندوق‌های موضوع این ماده با کسر و پرداخت نیم درصد از حقوق ماهانه آن‌ها و پرداخت سهم دولت عضو آن صندوق محسوب و از مزایای مربوطه برخوردار می‌شوند.

در همین رابطه معاون حقوقی و پارلمانی نیروهای مسلح و وزارت دفاع، سردار رضا طلایی‌ نیک در نشستی در حاشیه جلسه علنی مجلس، گفت: لایحه‌ای که در مجلس مصوب شد پس از تصویب نهایی بیش از 600 هزار خانواده بازنشسته و مستمری‌بگیر نیروهای مسلح را تحت پوشش قرار خواهد داد. با نهایی شدن این لایحه از سال آینده بازنشستگان نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه،‌ ناجا و سازمان‌های وابسته می‌توانند با پرداخت نیم درصد از حقوق ماهیانه خود و اضافه شدن سهم دولت و سهمی که صندوق بازنشستگی تأمین می‌کند از پوشش بیمه عمر و حوادث اشتغال در دوران بازنشستگی نیز بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو یا فوت بازنشسته، خانواده مصدوم یا متوفی از غرامت صندوق بیمه عمر و بازنشستگی برخوردار می‌شوند. در صورت فوت عادی این غرامت چهار برابر کل وجوهی خواهد بود که از حقوق شاغل و یا بازنشسته کسر شده و سهم دولت نیز به آن اضافه‌شده است. اگر فوت ناشی از مأموریت و خدمت باشد تا پنج برابر خدمت و اگر ناشی از شهادت باشد تا شش برابر وجوه پرداخت‌شده به‌عنوان غرامت به خانواده متوفی پرداخت خواهد شد. در صورت نقص عضو نیز از 5 تا 100 درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: