کد خبر: ۶۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
بانکداری ایرانی –بیمه دانا در سال 94 توانست افزایش سرمایه‌ای را که در سال 92 به تصویب شواری عالی بیمه رسید را عملیاتی کند این شرکت بیمه‌ای همچنین طی قراردادی با کشور عراق درصدد است تا سال 95 را با بازدهی مناسبی سپری کند.
 بانکداری ایرانی –بیمه دانا  در سال 94 توانست افزایش سرمایه‌ای را که در سال 92 به تصویب شواری عالی بیمه رسید را عملیاتی کند این شرکت بیمه‌ای همچنین طی قراردادی با کشور عراق درصدد است تا سال 95 را با بازدهی مناسبی سپری کند.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که بیمه دانا درصدد  آن است که بار دیگر افزایش سرمایه 150درصدی را عملیاتی کند این خبرهای تائید  نشده در حالی منتشر می‌شود که این شرکت بیمه‌ای  در مورخه 16/04/1394  از محل اندوخته به مبلغ 914هزار میلیون ریال توانست سرمایه خود را از رقم 105475 میلیون  ریال  به  1020374 میلیون  ریال  برساند . 

این در حالی است که در سال 1392 در اجراي ماده ۳۶ قانون تأسيس و بند ب تصویب‌نامه شماره ۱۸۱۰۷۰/ت۴۷۹۰۵هـ مورخ18/09/1391 هیئت‌وزیران ، در برنامه زمان‌بندی افزايش سرمايه  شرکت‌های بیمه  مصوب جلسه مورخ 22/03/1392 شوراي عالي بيمه مقرر شد که  سرمایه بیمه دانا از رقم 105هزار میلیون ریالی آن زمان به رقم 2000 میلیون و در مرحله اول  به 2500میلیون ریال افزایش یابد . و در حال حاضر سرمایه شرکت 1020میلیون ریال بوده و تا  رسیدن به رقم موردنظر شورای عالی بیمه فاصله زیادی دارد.

از طرف دیگر شرکت بیمه دانا در اقدامی بزرگ با کشور همسایه غربی قرارداد امضاء کرده و  اهداف سودهی خود را توسعه داده است .  در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که روز یازدهم اسفندماه جاری با حضور دکتر بیژن صادق نایب‌رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بیمه دانا و صادق عبدالرحمن حسین، مدیرعامل و رییس شورای اداری شرکت بیمه الوطنیه عراق برگزار شد، طرفین در خصوص همکاری و مشارکت در کلیه رشته‌های بیمه‌ای به توافق رسیدند .

طبق این تفاهم‌نامه که در تهران بین مدیران عامل دو شرکت امضا و تبادل شد، طرفین درزمینهٔ های آموزش، سرمایه‌گذاری، رایانه و فناوری‌های روز  و همچنین کلیه رشته‌های بیمه‌ای با یکدیگر همکاری خواهند کرد .

بر اساس این گزارش، تهیه متن بیمه‌نامه عمر و حوادث طبیعی و تروریستی، هزینه‌های درمان مسافران ایرانی و عراقی و نیز توافق بر سر نحوه انجام کار درزمینهٔ ورود و خروج مسافران دو کشور از کلیه مناطق مرزی{زمینی، هوایی، دریایی} ازجمله سایر توافقات انجام‌شده بین دو شرکت بیمه دانا و الوطنیه عراق است . 

 تاکنون حجم  این قرارداد مشخص نشده است اما باید گفت که با افزایش سرمایه این شرکت و همچنین  عقد  این قرارداد  با کشور عراق ، بیمه دانا که در 9ماهه 88درصد سود سالانه را پوشش داده است در عملکرد سه‌ماهه آخر سال قطعاً عملکردی بهتر از 9ماهه خواهد داشت و حتی می‌تواند تعدیل مثبت داشته باشد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: