کد خبر: ۶۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 07 March 2016
بانکداری ایرانی –پست‌بانک كه در ماه‌های اخير به دليل ركود اقتصادي با مشكلاتي زيادي روبرو بود با خبر مهمي سهامداران خود را خوشحال كرد. اين بانك با افزايش سود ريسك خود را كاهش داده و با 700 پله ارتقاء از رتبه 800واحد به 71واحد رسيد.
 بانکداری ایرانی –پست‌بانک كه در ماه‌های اخير به دليل ركود اقتصادي با مشكلاتي زيادي  روبرو بود با خبر مهمي سهامداران خود را خوشحال كرد. اين بانك با افزايش سود ريسك خود را كاهش داده و با  700 پله ارتقاء از  رتبه 800واحد به 71واحد رسيد. 

پست‌بانک در بين بانک‌های دولتي و غیردولتی كمترين سود را براي سال 94 پیش‌بینی كرده و بر اين اساس  ريسك سرمایه‌گذاری خود را افزايش داده بود. اما در اقدامي، در بودجه سال 95 تعديل سود اعلام كرده و ريسك  خود را كاهش داد.

روز گذشته طي مصوبه هیئت‌مدیره بانك اعلام شد كه سود 2ريالي خود را به رقم 25ريال رساند و نسبت به سال 94 معادل 125 برابر افزايش داشته است اين رشد از طريق افزايش درآمد مشاع و غير مشاع حاصل‌شده است زيرا درآمد مشاع پست‌بانک از رقم 6هزار ميليون ريال به 8هزار ميليون ريال معادل 24درصد رشد داشته و در بخش درآمد غير مشاع نيز از رقم 1هزار و 699ميليون ريال به رقم 2هزار و 425ميليون ريال معادل 43درصد رشد رسيد.

با اين افزايش سوددهی ريسك اين شركت بورسي كاهش چشمگيري داشت و از رتبه 800به رقم 71رسيد كه در نوع خود بی‌نظیر است . قابل‌ذکر است که ریسک بنگاه‌های  اقتصادی  هرچه دارای ریسک کمتر و نزدیک به صفر باشند واجد شرایط بهتری بوده و نشان‌دهنده سوددهی  بالا و قیمت مناسب است. 

در اقدامي ديگر، بر اساس مصوبه هیئت‌مدیره پست‌بانک ايران، جرائم ديرکرد تسهيلات و تعهدات بدهکاران اين بانک بخشيده مي‌شود.بر اين اساس؛ مشترياني که از تسهيلات و تعهدات پست‌بانک ايران استفاده و در سررسيد مقرر نسبت به پرداخت اقساط و تسويه اصل‌وفرع آن اقدام نکرده‌اند مي‌توانند اصل‌وفرع تسهيلات خود را به‌صورت نقدي تأديه و از بخشودگي جرائم ديرکرد وجه التزام تا سقف حداکثر 14درصد مطابق قوانين و مقررات بانک مرکزي بهره‌مند شوند.  این اتفاق  از آنجایی مهم است که سبب خواهد شد تا  جذب  سپرده و اعطای  تسهیلات رشد بیشتری را تجربه کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: