کد خبر: ۶۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 06 March 2016
هرچند برخی کارشناسان دلیل نوسان های اخیر بورس را در نگاه فعالان بازار سرمایه به مجلس آینده جست وجو می کنند ولی من معتقدم که کاهش شیب صعودی بورس به دلیل اصلاح قیمت ها بعد از رشد 2 ماه اخیر رخ داده و تداوم آن در روزهای آینده نیز دور از انتظار نیست.
روزنامه همشهری در شماره شنبه 15 اسفند، در یادداشتی به قلم علیرضا مستقل مدیر سرمایه گذاری، نوشت: روند صعود قیمت ها در بازار سهام بعد از اجرای «برجام» در گروه ها و صنایع مختلف متغیر بود به طوری که در چند صنعت خاص رشد سریعی را شاهد بودیم ولی در سایر صنایع رشدهایی کمتر از پیش بینی ها به وقوع پیوست.

در ادامه این یادداشت آمده است: هرچند برخی کارشناسان دلیل نوسان های اخیر بورس را در نگاه فعالان بازار سرمایه به مجلس آینده جست وجو می کنند ولی من معتقدم که کاهش شیب صعودی بورس به دلیل اصلاح قیمت ها بعد از رشد 2 ماه اخیر رخ داده و تداوم آن در روزهای آینده نیز دور از انتظار نیست.

**روزهای آخر اسفند
البته افت بازار سهام در اسفندماه به طور سنتی در 2دهه اخیر مشاهده شده است، هر چند در سال های اخیر تأثیر این موضوع بر بازارسهام بسیار کمرنگ شده ولی هنوز تأثیر روانی این موج بر بورس اثر گذار است. توجه داشته باشید که تسویه اعتبارات شرکت های کارگزاری و نیاز سهامداران به نقدینگی برای تأمین مایحتاج شب عید ازجمله دلایل افزایش عرضه سهام در آخرین ماه سال و در نتیجه افت قیمت ها در بورس است.

بنابراین پیش بینی می شود که روند نوسان بازار سهام همراه با شیب کم و بیش صعودی در معاملات هفته جاری ادامه پیدا کند و در هفته بعد هم شاهد رشد دوباره بورس باشیم.

**چشم انداز 95
چشم انداز بازار سهام برای سال آینده در مقایسه با بازارهای رقیب مثبت پیش بینی می شود. با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و احتمال دستیابی به رشد اقتصادی 4تا 6درصدی می توان امیدوار بود بورس به عنوان یکی از بهترین و جذاب ترین بازارهای سرمایه گذاری در سال 95مطرح شود. 
اگرچه احتمالا بازار مسکن در سال آینده با افزایش حجم معاملات روبه رو خواهد شد اما پیش بینی می شود قیمت مسکن با کاهش مواجه شود که در بازار ارز و طلا هم با توجه به ثبات نسبی به وجود آمده تنها شاهد نوسان جزئی خواهیم بود. چنانچه دولت درباره تک نرخی شدن ارز تصمیم قطعی اتخاذ کند، رشد اندکی در بازار دلار و طلا اتفاق می افتد و احتمالا قیمت ارز نیز بین 3000تا 3500تومان نوسان می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: