کد خبر: ۶۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 02 March 2016
وی در این مقاله که با عنوان «نام مسی در قرآن ذکر شده است» منتشر شده، با ارائه تحلیلی ضعیف و غیرمنطقی به این نتیجه می‌رسد که مهارت و نبوغ فوتبالی این بازیکن آرژانتینی به خاطر ذکر نام وی در قرآن است.
به گزارش  خبرنگاران جوان؛  روزنامه الکترونیک «ناس»، «سلیمان کراکولوک»، مقاله‌نویس روزنامه «میلاد» ترکیه که وابسته به حزب عدالت و توسعه(حزب حاکم ترکیه) است، در یک مقاله تحلیلی عجیب و خنده‌آور، راز موفقیت «لیونل مسی»، ستاره آرژانتینی و دلیل تبدیل‌شدن وی به معجزه فوتبال جهان را ذکر نام وی در قرآن دانست! 
 
وی در این مقاله که با عنوان «نام مسی در قرآن ذکر شده است» منتشر شده، با ارائه تحلیلی ضعیف و غیرمنطقی به این نتیجه می‌رسد که مهارت و نبوغ فوتبالی این بازیکن آرژانتینی به خاطر ذکر نام وی در قرآن است. 
 
این نویسنده ترکیه‌ای که به نظر می‌رسد هیچ شناخت و درکی از الفاظ عربی قرآن ندارد، واژه‌هایی همچون «المسِّ» یا «اللمس» در آیه‌ 275 سوره بقره «الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبَا لاَ يَقُومُونَ إِلاَّ كَمَا يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِكَ»(كسانى كه ربا مى‏‌خورند، (از گور) برنمى‌‏خيزند مگر مانند برخاستن كسى كه شيطان بر اثر تماس‏، آشفته‌‏سرش كرده است) و آیه 79 سوره «واقعه»، «لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ»(كه جز پاك‏شدگان بر آن دست ندارند) را به ذکر نام مسی در قرآن ربط می‌دهد. 

 

وی در این مقاله نوشته است: «من هنگام قرائت آیه 275 سوره بقره بسیار شگفت‌زده شدم و بلافاصله با حسن حسنی صولی، مفتی منطقه باغچلار شهر استانبول تماس گرفتم و از اصل و معنای این واژه از او پرسیدم». 
 
سلیمان کراکولوک ادامه داد: «این مفتی دینی که من احترام زیادی برای وی قائل هستم گفت که واژه «المسّ» به معنای لمس‌کردن است آن‌چنان که در آیه «لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» آمده است و وی گفت که این واژه همچنین به معنای برخورد یا برخورد لمسی نیز به کار می‌رود». 
این روزنامه‌نگار اهل ترکیه نیز در تحلیلی سطحی‌ نتیجه می‌گیرد که لیونل مسی نیز چون با رقبای خود برخورد می‌کند و یا به آن‌ها تنه می‌زند؛ بنابراین می‌توان گفت که این آیات اشاره‌ای به نام این بازیکن آرژانتینی دارد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: