کد خبر: ۶۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 02 March 2016
قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می، امروز با ۷ سنت کاهش به ۳۶ دلار و ۷۴ سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می، امروز با ۷ سنت کاهش به ۳۶ دلار و ۷۴ سنت رسید.

به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال افزایش قوی ارزش سهام در بازارهای آسیایی قیمت نفت برنت امروز شاهد تغییر اندکی بود، اما با انتشار آماری در مورد افزایش عظیم ذخایر نفت خام آمریکا قیمت نفت خام این کشور کاهش یافت.

قیمت نفت پس از رسیدن به زیر 30 دلار و ثبت پایین ترین رقم 12 سال اخیر در اواخر ماه ژانویه تا اواسط ماه فوریه، در طی 2 هفته گذشته روندی صعودی را پشت سر گذاشته که ناشی از قوت گرفتن این ایده بوده که  بازار بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می، امروز با 7 سنت کاهش به 36 دلار و 74 سنت رسید. این رقم فاصله چندانی با بالاترین رقم حدود 2 ماه اخیر (37 دلار و 25 سنت) که  روز سه شنبه به ثبت رسید نداشت و نشان دهنده رشد 37.5 درصدی قیمت نسبت به پایین ترین رقم 12 سال گذشته بود که در اواخر ماه ژانویه به ثبت رسیده بود.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم امروز با 35 سنت کاهش به 34 دلار و 5 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز به بالاترین رقم یک ماه اخیر رسیده بود.
بر اساس آمارهایی که انستیتوی نفت آمریکا منتشر کرده، حجم ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 9.9 میلیون بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز، این افزایش را 3.6 میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند.

این افزایش غیرمنتظره ابتدا موجب کاهش 60 سنتی قیمت نفت خام آمریکا شد. آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره حجم ذخایر نفت خام این کشور قرار است اواخر امروز منتشر شود.

تتسو اموری رئیس موسسه اموری کپیتال منجمنت در توکیو گفت: «آمارهای قوی انستیتوی نفت آمریکا از میزان ذخایر نفتی تاثیراتی بر قیمت ها گذاشت... اما با توجه به اینکه میزان ذخایر آمریکا همچنان در ارقامی بی سابقه قرار دارد، از تاثیر کاهشی این گزارش بر بازار نفت کاسته شد، زیرا بالا بودن حجم ذخایر قبلا تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: