کد خبر: ۶۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 01 March 2016
در پی لغو تحریم های اقتصادی، بهبود روابط بین المللی جمهوری اسلامی ، افزایش شمار گردشگران و مسافران تجاری به ایران، شرکت هواپیمایی آلیتالیا تصمیم گرفت پروازهای مستقیم خود را به تهران روزانه کند.
 در پی لغو تحریم های اقتصادی، بهبود روابط بین المللی جمهوری اسلامی ، افزایش شمار گردشگران و مسافران تجاری به ایران، شرکت هواپیمایی آلیتالیا تصمیم گرفت پروازهای مستقیم خود را به تهران روزانه کند.

به گزارش ایرنا، شرکت آلیتالیا در بیانیه ای اعلام کرد که در پی لغو تحریم ها و به منظور حمایت از فعالیت کارآفرینان ایتالیایی در ایران و گردشگری، پروازهای مستقیم خود را به تهران از روز 27 ماه مارس (ششم فروردین 1395) روزانه می کند. 

در این بیانیه امده است: افزایش پروازها به تهران حاکی از تعهدی بیشتر برای بهبود مبادلات تجاری میان دو کشور و حمایت بهتر از فعالیت کارآفرینان ایتالیایی و گردشگری در ایران است. 
بدین ترتیب شرکت الیتالیا پروازهای رم به تهران را از 4 پرواز کنونی در هفته، به پروازهای روزانه افزایش می دهد. الیتالیا برای این مسیر از هواپیماهای ایرباس A320 استفاده می کند و فرودگاه رم تبدیل به یک هاب برای مسافران ایران، اروپا و آمریکا می شود. پروازهای روزانه الیتالیا به ایران، از روز ششم فروردین، ساعت 17:30 به وقت محلی از فرودگاه 'لئوناردو داوینچی' رم انجام می شود و ساعت 12:50 شب به وقت تهران در فرودگاه امام خمینی به زمین می نشیند. 

این ساعات به گونه ای تنظیم شده است که مسافران می توانند خود را از 26 فرودگاه در سراسر ایتالیا به رم رسانده و به ایران از طریق فرودگاه رم سفر کنند. همچنین مسافران ایرانی نیز می توانند ازطریق فرودگاه رم به سادگی به اروپا، شمال و جنوب امریکا سفر کنند. 
ایتالیا یکی از شرکای تجاری مهم ایران و دومین در اتحادیه اروپا محسوب می شود که در دوران پسا تحریم در صدد جبران سهم از دست رفته خود در دوران تحریم است. 

آژانس ها و موسسات گردشگری ایتالیایی نیز در دوران پسا برجام و پسا تحریم ها، با تاکید بر امن بودن ایران، از افزایش شمار گردشگران به ایران گزارش داده و تارنمای گردشگری 'lagenziadiviaggi' اخیرا با عنوان 'همه ایران را می طلبند '، نوشت: در پی لغو تحریم های اقتصادی کشورهای اتحادیه اروپا، ایران همواره بیشتر در عرصه گردشگری جهان راه پیدا می کند. ایران کشوری مملو از اماکن زیبا و دیدنی است؛ جایی که اماکن مهم از جمله پرسپولیس، نقش رستم و بیشاپور وجود دارد که حاکی از تمدن کهن این کشور و شاهکارهای معماری مانند اصفهان، شیراز و تهران است. 

گفتنی است که در نمایشگاه بزرگ بین المللی گردشگری موسوم به 'Bit' که اخیرا در شهر میلان در شمال ایتالیا برگزار شد، گردانندگان تورهای مسافرتی شرکت کننده، روی بازار گردشگری ایران در دوران پسا تحریم تمرکز کردند و شماری از آژانس ها و فعالان صنعت گردشگری ایرانی و ایتالیایی، به معرفی ظرفیت های بازار گردشگری ایران در مجموعه ای جذاب و دیدنی که با نماد باغ ایرانی طراحی شده بود، پرداختند. 
سازمان بین المللی گردشگری 'Unwto'، ایران را در فهرست 50 کشور اول گردشگری قرار داده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: