کد خبر: ۶۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 01 March 2016
کنگره بین المللی«دندانپزشکی محافظه کارانه، پیشرفت ها در بیو مواد و بیو تکنولوژی» روز سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد.
 کنگره بین المللی«دندانپزشکی محافظه کارانه، پیشرفت ها در بیو مواد و بیو تکنولوژی» روز سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این کنگره توسط مرکز تحقیقات مواد دندانی پروفسور ترابی نژاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از امروز سه شنبه به مدت سه روز در دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه برگزار می شود.

کنگره یادشده با هدف ترویج نگاه محافظه کارانه در جامعه دندانپزشکی به عنوان جزء تأثیرگذار بر سلامت دهان و دندان و آموزش، توجه دندانپزشکان به این حوزه و برداشتن گامی نو در جهت ارتقا سلامت دهان و دندان افراد جامعه برگزار می شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی دندانپزشکی محافظه کارانه به ایرنا گفت: این کنگره با حضور حدود 500 نفر از جامعه دندانپزشکی کشور و تعدادی از کشورهای دیگر مانند فرانسه، آلمان، هلند، لبنان و امریکا برگزار می شود.

امید صوابی افزود: 6 سخنرانی خارجی، 60 سخنرانی علمی و 60 پوستر در این همایش ارائه می شود.

وی با بیان اینکه جدیدترین روش ها و فناوری های دندانپزشکی از پیشگیری تا درمان های پیشرفته در این کنگره معرفی می شود، اظهار کرد: در این نشست برای نخستین بار به صورت اختصاصی به موضوع دندانپزشکی محافظه کارانه پرداخته شده است.

صوابی،«دندانپزشکی محافظه کارانه» را دندانپزشکی با حداقل تهاجم و آسیب به نسوج زنده دهان و دندان خواند و افزود: این موضوع شامل پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان با حداقل آسیب به نسوج است.

وی خاطرنشان کرد: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه 'لومالیندا' امریکا، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه استانبول و همچنین دفتر منطقه ای سلامت دهان و دندان سازمان جهانی بهداشت نیز در برگزاری این کنگره همکاری علمی دارند.

محورهای این کنگره شامل 'مواد و روش های نوین در دندانپزشکی محافظه کارانه'، 'فناوری های جدید تشخیص و درمان با دندانپزشکی غیرتهاجمی'، 'مهندسی بافت، بیومواد و دندانپزشکی رژنراتیو' و 'سلامت و زیبایی و فانکشن دهان و دندان با دندانپزشکی محافظه کارانه' است.

همچنین آخرین دستاوردهای دندانپزشکی محافظه کارانه در زمینه فناوری و بیومواد اعم از پیشگیری و درمان در رشته های مختلف تخصصی دندانپزشکی در قالب سخنرانی های کاربردی، جلسه های پرسش و پاسخ، کارگاه های عملی و پوستر توسط استادان داخلی و خارجی نیز در این کنگره ارائه می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: